سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

شمارش معکوش برای ممنوعیت عرضه قلیان در شهرضا

رییس اتاق اصناف شهرضا گفت: به تمامی مراکز عرضه قلیان در شهرضا فرصت داده شده که تا پایان بهمن ماه امسال عرضه قلیان در واحدهای صنفی خود را متوقف کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابراهیم سبزواری عصر دیروز در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: به تمامی مراکز عرضه قلیان در شهرستان شهرضا فرصت داده شده که تا پایان بهمن ماه امسال عرضه قلیان در واحدهای صنفی خود را متوقف کنند البته این اقدام مغایرتی با ادامه فعالیت واحد صنفی ندارد.

وی بیان کرد: از مجموع 13 واحد صنفی قهوه خانه در شهرستان شهرضا تنها 2 واحد دارای پروانه کسب بوده و سایر مراکز یا بدون پروانه کسب و یا در حالی که مهلت انقضای مجوز پیشه آن ها به اتمام رسیده فعالیت می‌کنند که این واحدها نیز پلمپ شده یا باید برای دریافت مجوز فعالیت صنفی به شرط عدم عرضه قلیان مجدداً اقدام کنند.

رییس اتاق اصناف شهرضا گفت: یکی از اقدامات اتاق اصناف شهرستان عدم تمدید پروانه کسب واحدهای صنفی قهوه خانه‌ای بوده که اقدام به عرضه قلیان می‌کردند.

سبزواری با اشاره به عرضه ادوات مصرف قلیان برخی از واحدهای صنفی این شهرستان، اظهار کرد: بر اساس قانون نظام صنفی کشور، تمامی واحدهای صنفی در رسته خوار و بار مجاز به فروش تنباکو هستند بنابراین برای جلوگیری از عرضه این ماده در این رسته صنفی با خلاء قانونی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در برخی از واحدهای صنفی عرضه سفال و سرامیک نیز قلیان به فروش می‌رسد که این اقدام نیز همانند سایر مناطق کشور و بر اساس قانون نظام صنفی مجاز و غیر قابل ممنوعیت است.

ریس اتاق اصناف شهرضا همچنین با اشاره به مصوبات شهرستانی درباره لزوم نظارت بر مراکز پخت و عرضه نان خانگی در این شهرستان، گفت: اتاق اصناف نیز با ساماندهی اینگونه مراکز موافق است و اقدامات لازم برای این منظور را انجام داده تا فعالان این بخش نیز با تمرکز در یک محل و تحت نظر نهادهای نظارتی به فعالیت خود ادامه دهند، این اقدام علاوه بر تأمین سلامت عمومی مردم باعث حفظ منافع نانوایان نیز خواهد شد.



انتهای پیام/م
برچسب ها: ممنوعیت ، قلیان ، درشهرضا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.