سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در منطقه حفاظت شده قرچغه

رئیس حفاظت محیط زیست قوچان از بازداشت متخلفان منطقه حفاظت شده قرچقه این شهرستان خبرداد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رحمان حسین زاده گفت: ماموران یگان حفاظت قوچان پس از دو شب گشت و کمین در هوای سردو زیرصفردرجه منطقه حفاظت شده قرچغه، موفق به دستگیری چهار نفر شکارچی غیر مجاز شدند.

وی افزود: علاوه بر کشف لاشه یک راس کل وحشی ، یک قبضه سلاح گلوله زنی غیر مجاز و سایر وسایل و ادوات شکار و صید از آنان کشف و توقیف شد.

حسین زاده ادامه داد: متهمان به مقامات قضایی معرفی شدند که علاوه بر مجازات کیفری می بایست ضرر وزیان یک راس کل وحشی ، به مبلغ 100 میلیون ریال را پرداخت کنند.

منطقه حفاظت شده قرچغه با 33هزار هکتار وسعت در بخش باجگیران شهرستان قوچان واقع است که با کشور ترکمنستان و حد شمالش رقی استان خراسان شمالی هم مرز است.

این منطقه تنوع زیستی غنی گیاهی و جانوری دارد که علاوه بر گونه های علفخوار کل بز و قوچ میش ، گونه های با ارزش و کمیابی مانند پلنگ ، گربه پالاس ، راسو ، ول برفی وکبک دری در منطقه براحتی قابل مشاهده است.

از برجستگی های دیگر منطقه ، چشم انداز های زیبای دره های قرچغه، جنگل ، زیلان ، باسر و ارتفاعات سنجربیک، سفید کمر، قشمار چنگه، آرمودلی، شوخانه، چوله فره و ریچان است که تا 3000 متر ارتفاع دارند و در حال حاضر پوشیده از برف و سفید پوش است.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.