سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومین همایش «زن، کتاب و توسعه پایدار» برگزار شد

سومین همایش «زن، کتاب و توسعه پایدار» امروز در سازمان اسناد کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری سومین همایش «زن، کتاب و توسعه پایدار» که امروز در سازمان اسناد کتابخانه ملی ایران برگزار شد، داد‌اندیش مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور زنان گفت: اگرچه در حال حاضر سطح سواد زنان جامعه ما تا اندازه چشمگیری رشد کرده اما هنوز 3.6 زنان در روستاها بی‌سواد هستند.

وی افزود: همه کاره خود شما هستید. من به عنوان فردی که از جوانی حوزه زنان را رصد کرده‌ام، می‌گویم راه نجاتمان این است که خودمان دست روی زانوهایمان گذاشته و بلند شویم.
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور زنان در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: در مورد اقتصاد خلاق معتقدم، این اقتصاد می‌تواند پاشنه آشیل و سکوی پرش هنرمندان و بخصوص زنان باشد. من یک آدم عمل گرا ولی خوش‌بین هستم و امیدوارم که در آینده تغییرات اتفاق بیفتد.
 
داداندیش اظهار داشت: زنان جامعه ما کمال‌گرا هستند. بنابراین بیشتر روی نکات منفی تاکید می‌کنند. البته با تاکید بر این نقاط گاهی به بن بست می‌خورند اما تا به امروز تا اندازه زیادی به نتیجه رسیده‌اند.
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور زنان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به تعریف توسعه پایدار و چهار عامل آن گفت: زنان در همه این عوامل نقش دارند. از نظر دولت یازدهم نیز زنان شایسته برخورداری عادلانه از همه مواهب اجتماعی هستند. زنان و مردان باید از توسعه بهره ببرند.
 
همچنین کاظمی مدیر مسئول نشر شیلات در بخش دیگری از نشست زن، کتاب و توسعه پایدار با اشاره به نبود ردپای زن در دوره‌های مختلف انتخاب هیئت مدیره اتحادیه ناشران کتاب فروشان گفت: اگر مردان ما اعتقاد به برابری زن و مرد در عرصه های مختلف دارند، باید زنان را در همه امور مشارکت بدهند.
 
یادآور می‌شود؛ اساتیدی چون جلالی نائینی، محمدی اصل، سید قاسم یاحسینی در سومین هم اندیشی زن، کتاب و توسعه پایدار به صورت تخصصی در رابطه با نقش زن در عرصه نشر کشور صحبت کرده‌اند.
 
انتهای پیام/
 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.