سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

ملایر، سکاندار کارگاه مبل و منبت در کشور

رئیس میراث فرهنگی ملایر از فعالیت بیش از 3 هزار کارگاه مبل و منبت و تولید 30 درصد مبل کشور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه ملایر یکی از قطب‌های مهم تولید مبل و منبت کشور است، گفت: سالانه بیش از 60 هزار سرویس مبل در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 825 کارگاه مبل و منبت کوچک و بزرگ در ملایر فعالیت وانواع مبل و منبت تولید می کنند ، اظهار کرد: 7 هزار و 100 نفر در زمینه تولیدات مبل و منبت در ملایر فعالیت داشته که علاوه بر آنها افراد دیگری نیز در زمینه مبل و منبت فعال می کنند، اما هنوزموفق به دریافت کارت شناسایی خود در زمینه فعالیت صنایع‌دستی مبل و منبت نشده اند.

جلیلی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 400 نفر از فعالان مبل و منبت زیرپوشش بیمه هستند،تصریح کرد: این تعداد طبق سالهای گذشته که سایت تأمین اجتماعی فعال بود، بیمه شدند اما از دو ـ سه سال گذشته سایت تأمین اجتماعی بسته بوده و پذیرش نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه مبل تولیدی ملایری‌ها علاوه بر استفاده در داخل کشور به کشورهای دیگر ازجمله به ترکیه، عراق و کشورهای اطراف حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر در ادامه افزود: به لحاظ تنوع محصولات، کیفیت بالا و تعداد زیاد کارگاه‌های مبل و منبت، ملایر قابلیت تبدیل به شهر مبل و منبت کشور را دارد.

جلیلی با اشاره به اینکه در ملایر شهرک اختصاصی مبل و منبت وجود دارد، گفت: مهمترین طرح‌های مبل و منبت ملایر گل بوته، شبنم، سه بعدی، مریم، گلبرگ و استیل سبک و سنگین است.

گفتنی است، شهرستان ملایردر تولید مبل و منبت استان همدان 30 درصد تولیدات را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ غ


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.