سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی خط تولید نمایشی برخی شرکت های دارویی

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به راه اندازی خط تولید نمایشی توسط برخی از شرکت های دارویی گفت: بسیاری از این شرکت ها روی این موضوع شعار دادند و خودشان را بزرگ کردند.

رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت بهداشت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بازار تولید دارو را با بازار تولید تجهیزات مقایسه کرد و گفت: در خصوص دارو مشکلی در صدور مجوز‌ها وجود ندارد زیرا فرآیندها مشخص شده و بدنه کارشناسی بدون نقص است، اما در تجهیزات پزشکی به علت به کارگیری بدنه کارشناسی از شیوه های قبلی، کار سخت تر است. 
 
وی ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی گاهی به نام تولید اقداماتی صورت می گیرد که تولید نیست که این اقدامات در 4 مرحله توصیف می شوند، برخی از شرکت ها فقط پروانه برچسب زنی دریافت می کنند، برخی نیز اجازه مونتاژ تجهیزات پزشکی را دارند. 

رییس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: البته شرکت های که قطعات را سفارش داده و جمع آوری می کنند اولین گام در جهت تولید را برداشته اند، چرا که طراحی این تجهیزات بر عهده خود این شرکت ها است در گام چهارم ساخت با وجود اینکه تمامی قطعات تولید داخل نیست اما کار دانش بنیان است زیرا برخی از قطعات را خود شرکت می سازد و وسیله را طراحی میکند. 
 
دیناروند در خصوص مشکلاتی که در خصوص تولید دارو در کشور وجود دارد یادآور شد: در حوزه دارو برخی شرکت ها خطی را راه اندازی کرده که پس از بازرسی متوجه ورود مواد اولیه از چین می شویم، بسیاری از شرکت ها روی این موضوع شعار دادند و خودشان را بزرگ کردند که باید از این اقدامات جلوگیری کرد. 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.