سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان;

افزایش نظارت بهداشتی بر دام های قربانی

نظارت بهداشتی بر دام های قربانی در ایام اربعین حسینی با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محسن بهرامی سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان سمنان گفت : کارکنان فنی دامپزشکی به همراه ناظرهای شرعی، در اربعین حسینی در قالب گروه های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی در استان سمنان سازماندهی می شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اولویت کشتار دام های قربانی در کشتارگاه های هر شهر، کشتارگاه های دام برای پذیرش دام های قربانی و ذبح آنها آماده خدمات رسانی خواهند بود.
سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان سمنان گفت: همچنین در تاسوعا و عاشورا سال 95، بر ذبح تعداد چهار هزار و 202 راس دام، معاینه، نظارت و بازرسی بهداشتی و شرعی انجام شده بود که نسبت به سال 94 ، حدود 52 درصد رشد داشت.
بهرامی ادامه داد: میزان ضبط آلایش خوراکی دامی و لاشه غیرقابل مصرف در تاسوعا و عاشورای سال 95 نیز هزار و 290 کیلوگرم بود که این مقدار نسبت به سال94 حدود 60 درصد افزایش داشت.
وی از شهروندان خواست هرگونه تخلف در نحوه تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی را با شماره 1512 به سامانه پاسخگویی و اطلاع رسانی دامپزشکی اعلام کنند.
سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان سمنان افزود: کشتار غیرمجاز دام مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود و دامپزشکی برای اجرای قانون و تامین سلامت مردم با متخلف ها برخورد جدی می کند.
انتهای پیام / ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.