سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

۴۰ درصد نیروی کار کشور آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دریافت کرده‌اند

قائم مقام سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: آمارها نشان از این دارد که ۴۰ درصد نیروی کار کشور آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رحمت‌الله رحمتی در حاشیه مراسم آغاز طرح بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون حدود 12 هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای مجوزات لازم را دریافت کرده‌اند که از این تعداد حدود 4000 عدد فعالیتی ندارند به عبارت دیگر تنها 66 درصد از آموزشگاه‌ها دارای فعالیت مؤثر هستند.

وی گفت: نبود فرهنگ استفاده از آموزش‌های فنی و مهارتی، فشارهای اقتصادی و کاهش مراجعه خانواده‌ها به آموزشگاه‌های آزاد از جمله عللی است که سبب شده حدود یک سوم از آموزشگاه‌ها فعالیتی نداشته باشند.

قائم مقام سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه عده زیادی از افراد با امکانات آموزش‌های مهارتی آشنایی نداشته و یا اینکه نقش آنها را جدی نمی‌گیرند، تأکید کرد: حدود 8000 استاندارد آموزشی وجود دارد که از این تعداد 3000 عدد در حدود 700 مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای دولتی و 8000 کارگاه آموزشی زیر پوشش این سازمان آموزش داده می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت بالا رفتن تعداد افرادی که در کشور آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت می‌کنند، بیان کرد: آمارها نشان از این دارد که 40 درصد نیروی کار کشور آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت کرده که نیاز به بالا رفتن این میزان محسوس است.

انتهای پیام//ف.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.