سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

نیشابور پایگاه مهم تمدن اسلامی

استاندار خراسان رضوی گفت: نیشابور در درون خود بیش از چهار هزار و 500 تَن از مفاخر علم و ادب و فرهنگ را جای داده و در دانشگاه های بزرگ آن ادبا و شخصیت های برجسته ای رشد یافته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی رضا رشیدیان درمراسم آغاز هفته کتاب کشوردرنیشابور با اشاره به گفته ی علامه ی شهید مرتضی مطهری از نیشابور به عنوان پایگاه مهم تمدن اسلامی یاد کرد و گفت: این خطه، شهر قلمدان های مرصع، حدیث سلسله الذهب، عصاره ی تاریخ و فرهنگ ایران، مهد ادبیات و شعر، پایگاه فقه، حدیث و تفسیر، و خاستگاه ریاضات، نجوم و علوم مختلف است.

وی گفت: به حق انتخاب پایتختی کتاب ایران برازنده ی نیشابور است و این نامگذاری، تنها بخشی از ظرفیت های این سرزمین را شکوفا کرده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام، خاطر نشان کرد: در فرهنگ ایرانیان نیز این مهم جایگاهی گرانقدر دارد.

رشیدیان بزرگترین سند هویتی هر کشور را فرهنگ آن دانست و افزود: در این میان محوری ترین سند فرهنگ، اسناد نوشتاری آن است که انتقال تجارب، تاریخ، علم و دانش گذشتگان را عهده دار است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع، اهتمام آنان به موضوع نشر، کتاب، کتابخانه و مطالعه است.

رشیدیان با بیان این که شرایط امروز در حوزه ی مطالعه، زیبنده و متناسب با یک ملت فرهیخته ای همچون ایران اسلامی نیست؛ گفت: باید نسبت به این امر اهتمام ویژه ای شود که یکی از راهکارهای توجه دادن جامعه به این مهم برگزاری نمایشگاه ها استوی نقش خانواده ها و آموزش و پرورش را در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه تعیین کننده دانست و خواستار اختصاص زمان هایی در مدارس برای مطالعه ی آزاد دانش آموزان شد.

استاندار خراسان رضوی استفاده از فضای مجازی برای این امر و در دسترس قرار دادن کتاب برای زمان انتظار مراجعان به دستگاه های اجرایی، همچنین در فرودگاه، اتوبوس های برون شهرِی، درون شهری، قطار و ... را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام//ف.ج


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.