سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

2 محیط بان با شلیک شکارچیان غیر مجاز زخمی شدند

2 نفر از محیط بانان استان چهارمحال و بختیاری با شلیک اسلحه 3 شکارچی غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سبزکوه زخمی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ساعت 21 شب گذشته، شلیک مستقیم اسلحه شکاری 3 نفر از متخلفان محیط زیست در محدوده سرپیر شهرستان لردگان در منطقه حفاظت شده سبزکوه، 2 نفر از محیط بانان استان را زخمی کرد.

شهرام احمدی افزود: این 2 محیط بان به نام های سعید رئیسی و محمدامین عالی در حال گشت و کنترل منطقه، از ناحیه پا مورد اصابت ساچمه شکارچیان غیر مجاز  قرار گرفتند و بلافاصله به بیمارستان شهدای لردگان منتقل شدند.

وی با با بیان اینکه حال عمومی این 2 محیط بان رو به بهبود است، از شناسایی خودروی شکارچیان متخلف خبر داد و اضافه کرد: دستگیری این متخلفان از سوی مقامات قضایی و نیروی انتظامی استان در حال پیگیری است.

منطقه حفاظت شده سبز کوه با وسعت 56 هزار و 308 هکتار در شهرستان های بروجن، لردگان و کیار، و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

این منطقه به دلیل دارا بودن پتانسیل های غنی گیاهی، جانوری و توپوگرافی ویژه از سال 65 به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و در سال 69 به صورت منطقه حفاظت شده به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست رسید. 

انتهای پیام/ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.