سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاکتور انتخاب برترین های فوتبال آسیا چیست؟

شاهین رحمانی عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا از معیارها و فاکتورهای انتخاب برترین ها توسط AFC خبر داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان شاهین رحمانی عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت و گو با رادیو ورزش در ارتباط با فاکتورهایی که AFC برای انتخاب برترین ها در نظر می گیرد، گفت: به طور کلی برای انتخاب برترین بازیکن، ملاک افرادی هستند که به عنوان بهترین بازیکن بازیهای کنفدارسیون فوتبال آسیا انتخاب می شوند. هر بازیکنی در پایان سال بر مبنای مجموع امتیازاتی که در هر مسابقه کسب می کند، رتبه بندی می شود. 

رحمانی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته ما بازیکنان بسیار خوبی مثل جواد نکونام داشتیم؛ وی کاپیتان تیم ملی بود، اما به دلیل اینکه در آن دوره در اوساسونا بازی می کرد و در بازیهای کنفدراسیون آسیا شرکت نداشت، امتیازاتی که کسب کرده بود، محدود به بازیهای انتخابی جام جهانی یا جام ملت های آسیا می شد، به همین جهت نتوانست لقب بهترین بازیکن را بدست بیاورد.  

وی، در پاسخ به این سوال که معیارهای انتخاب فدراسیون ها و القابی که کسب می کنند چیست، بیان کرد: در گذشته فدراسیون ها را بر مبنای نتایج ملی یا تعداد پروژه های برگزار شده برای توسعه انتخاب می کردند. از معایب این روش می توان گفت که بسیاری از فدارسیون های ضعیف که تلاش می کردند، از دایره باقی می ماندند و کوشش آنها دیده نمی شد. کنفدارسیون، اکنون القاب مختلفی را در نظر گرفته و فدراسیون ها را به چند بخش از جمله: برنامه های بلند پروازانه، برنامه های الهام بخش و... تقسیم کرده است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.