سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی " الی حبیب" در ولایت بلخ

مسابقه بزرگ "الی حبیب" با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ارتقای تفکر دینی و معرفی شخصیت‌های عاشورایی در ولایت بلخ برگزار شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مسابقه بزرگ کتاب خوانی تحت نام "الی حبیب" از طرف مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان به هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی، ارتقای تفکر دینی و معرفی شخصیت‌های عاشورایی در ولایت بلخ دیروز جمعه، 21 عقرب/ ابان با حضور 600 شرکت‌کننده برگزار شد.

سید محمد موسوی، مسئول دفتر فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در شهر مزار شریف، هدف از راه اندازی این مسابقه را ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین جوانان و دانشجویان، ارتقای تفکر دینی و هم چنان معرفی شخصیت‌های عاشورایی در این ولایت عنوان نمود.

وی افزود: ۶۰ درصد اشتراک کننده ها بانوان و ۴۰ درصد آنرا آقایان تشکیل می دهد که مجموعا برای ۱۶ نفر جوایزی در نظر گرفته شده است که به دو نفر اول کمک هزینه سفر زیارتی مشهد الرضا اهداء خواهد شد.

فرزانه سلطانی یک تن از اشتراک کننده ها گفت: ” دست برگزار کننده های این مسابقه درد نکند که در چنین زمانی این مسابقه را به راه انداختند. زیرا هم محتوای کتاب خوب بود و هم چنان خواندن این کتاب در زمان که ایام محرم بود برای ما خیلی مفید تمام شد”.

وی افزود: دیگر نهادهای فرهنگی باید در این راستا تلاش بیشتر نمایند و مسابقه های کتاب خوانی را بیشتر راه اندازی نمایند. زیرا برای تشویق جوانان برای خواندن کتاب از طریق برگزاری مسابقه ها خیلی مفید واقع می شود.

زینب اکبری یک تن از اشتراک کننده ها گفت: طرح سوال های امتحان خیلی مناسب بوده و هم چنان نحو برگزاری آن خیلی شفاف و خوب برگزار شد.

ودصم نوشت؛ قابل ذکر است،  این دومین مسابقه کتاب خوانی پس از مسابقه قبلی این دفتر بنام "مهمانی خدا” است که از طرف دفتر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تبیان در شهر مزار شریف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.