سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

برگزاری دوره آموزشی ویژه بهره‌برداران منابع طبیعی

حدود 530 نفراز بهره برداران منابع طبیعی در سمنان با حضور در دوره های آموزشی شیوه درست بهره برداری از این منابع را فراگرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن اشاره به برگزاری بیست و دومین دوره های آموزشی و ترویجی بهره برداران و مجریان منابع طبیعی استان سمنان در راستای توانمندسازی جوامع محلی، گفت: ۵۳۰ نفراز بهره برداران و مجریان برابر سه هزار و ۱۷۴ نفر ساعت دوره های آموزشی در خصوص شیوه های زراعت چوب، بهره برداری از محصولات جنگلی و مرتعی و آشنایی با گیاهان دارویی را پشت سر گذراندند.

اکرم میرحاج افزود: آموزش به عنوان موثرترین ابزار توانمند سازی نیروی انسانی در راستای اهداف برنامه های توسعه است که سبب ایجاد تغییر رفتار، بینش و نگرش سرمایه های انسانی می شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش آگاهی و دانش به تبع در بالا رفتن میزان بهره وری بخش منابع طبیعی نقش بسزایی خواهد داشت، تصریح کرد: نقش ترویج و آموزش منابع طبیعی در انتقال داده ها به کمک روش های مختلف ترویجی همچون کلاس های آموزشی، بازدیدهای آموزشی و با کمک رسانه های سمعی و بصری مختلف می توان راهنمایی و توصیه های لازم را به تولید کنندگان رساند.

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی استان در خصوص شیوه‌ های زراعت چوب، بهره برداری از محصولات جنگلی و مرتعی و آشنایی با گیاهان دارویی با هدف توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت مردم در فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری مطالب مهمی ارائه شد.

وی افزود: همچنین این اداره در نظر دارد به منظور تقویت بنیه علمی ناظران طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری نیز بر اساس سرفصل های مرتبط نسبت به برگزاری دوره آموزشی نیز اقدام کند.

میرحاج افزود: طی سال گذشته و در همین راستا آموزش های لازم به کارکنان این اداره کل ارائه شده است که این آموزش ها در زمینه های مشاغل مشترک اداری، توانمندی های عمومی، فنی، جنگل، مرتع وآبخیزداری بوده که از این میزان هم در سطح استان و در سطح ملی در مراکز آموزشی سازمان جنگل ها و مراتع آبخیزداری کشور برگزار شده است.
انتهای پیام / د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.