سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چابهار؛

چابهار در کانون سیاست های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران

چابهار در کانون سیاست های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،طرح توسعه بندر چابهار از سال 86 شروع شد و قرار بود بر اساس برنامه تا سال 91 به اتمام برسد اما علی‌رغم عملی شدن تعهدهای سازمان دریانوردی در پرداخت 50 درصدی هزینه‌های این طرح، دولت قبل نتوانست تعهد 50 درصدی خود در توسعه این بندر را عملی کند، اما بر اساس گزارش ها دولت یازدهم این ناتوانی را جبران کرده است. 

دولت قبل همه تعهدهای برآورده نشده خود از طرح توسعه بندر چابهار را به دولت یازدهم واگذار کرد تا دولتی‌های تدبیر و امید در مدت سه سال، پیشرفت فیزیکی این طرح را به بیش از 80 درصد برسانند. 

به گفته مسئولان سیستان و بلوچستان، دولت دهم مرحله نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار را پس از شش سال با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و 250 میلیارد تومان بدهی به دولت یازدهم واگذار کرده است، اما دولت یازدهم در مدت سه سال، پیشرفت فیزیکی طرح را به بیش از 80 درصد رسانده طرحی با پنج مرحله که مهم‌ترین مرحله آن اسکله‌سازی و لایروبی اسکله‌ها برای آماده‌سازی شرایط پهلوگیری کشتی‌های غول‌پیکر بوده است. 

آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان دراین‌باره با بیان اینکه مرحله نخست طرح توسعه بندر چابهار 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، به ایسنا گفت: خوشبختانه پس از اجرای برجام و برداشتن تحریم های ظالمانه، بنادر کشور با سیل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری مواجه شده که امیدواریم بتوانیم از این سرمایه گذاریها برای رونق اقتصادی و توسعه ظرفیتهای تجاری به نحو احسن استفاده کنیم .

آقایی افزود: بندر چابهار به عنوان نقطه بسیار مهم و استراتزیکی کشور است و ان‌شاالله بزودی فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: چابهار ، کانون ، سیاست ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.