سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض اردنی ها به خرید گاز از یک شرکت آمریکایی

صدها اردنی روز جمعه با برپایی تظاهراتی به خرید گاز از یک شرکت آمریکایی اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری دولتی قطر از امان، صدها اردنی روز جمعه با برپایی تظاهراتی در پایتخت این کشور به خرید گاز از یک شرکت آمریکایی اعتراض کردند.

بر این اساس، در این تظاهرات که در پایان نماز جمعه در امان مقابل ساختمان نخست وزیری این کشور آغاز شد ، معترضان ،امضای توافقنامه خرید گاز از سوی شرکت ملی برق کشورشان و شرکت آمریکایی « نوبل انرژی» را محکوم کردند.

یک منبع امنیتی اردنی که نامش ذکر نشده است در این خصوص گفت : گروه دیگری از اردنی ها هم تلاش کردند راهپیمایی دیگری برگزار کنند و علیرغم اینکه به آنها اعلام شد راهپیمایی نخست پایان یافته است، اما انها به درخواست نیروهای امنیتی برای متفرق شدن اعتنایی نکردند و به همین سبب 15 نفر از آنها برای مدت کوتاهی بازداشت و سپس ازاد شدند.

براساس توافقنامه منعقد شده میان اردن و شرکت امریکایی نوبل انرژی، قرار است این شرکت 40 درصد گاز مورد نیاز اردن برای تولید برق را تامین کند. این شرکت در مدت اجرای این توافقنامه دستکم 1/6 تریلیون متر مکعب گاز با میانگین روزانه 300 میلون مترمکعب به اردن خواهد فروخت و این امکان هم وجود دارد که این رقم روزانه 50 میلون مترمکعب افزایش یابد.

توافقنامه فروش گاز از سوی شرکت امریکایی نوبل انرژی به اردن برای 15 سال امضا شده و ارزش این توافقنامه نزدیک به 10 میلیارد دلار اعلام شده است .

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.