سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

مهران مرز اول زائران برای سفر به کشور عراق

پایانه مرزی مهران این روزها شلوغ ترین مرز زمینی کشور بحساب می آید و در دو روز گذشته هزاران زائر از این مرز برای زیارت عتبات عالیات کشور عراق تردد کردند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حسین کلانتری سخنگوی ستاد اربعین استان ایلام از دو روز گذشته  تا ساعت پنج عصر امروز جمعه حدود چهار صد هزار نفر از زایران در سراسر کشور خود را به این مرز رساندند تا از طریق پایانه مرزی مهران به کشور عراق سفر کنند .

کلانتری افزود: از روز ها قبل  برای پذیرایی و استقبال و اسکان زائران در طول مسیر و از خروجی شهر مهران تا پایانه بطول یازده کیلومتر امکاناتی فراهم شده و  پس از ورود زوار به پایانه با اتوبوس های شهرداری های معین استان ها از جمله شهرداری تهران و مشهد کار جابجایی زائران را بر عهده دارند.

سخنگوی ستاد اربعین استان ادامه داد:  حدود هزار اتوبوس برای انتقال زایران در نظر گرفته شده است و  شهرستان مهران و کوچه ها و خیابان های این شهر پانزده هزار نفری مملو از خودرو شده است و مردم مهران از  زائران و مسافران پذیرایی می کنند و برای پارک خودرو ها هم تمهیداتی اندیشیده شده از جمله ساخت پارکینگ در اول شهر مهران و  در طول مسیر پل زایر یعنی خروجی مهران تا پایانه هم دستگاه های امداد رسان از جمله هلال احمر سپاه نیروهای انتظامی و نظامی و مرزبانی و سایر نهادها به  زائران خدمت رسانی می کنند .

وی افزود: آنچه در مرز مهران قابل توجه است حضور خیل عظیم مردم و  زائران و افزایش لحظه به لحظه زوار است و زن و مرد و کوچک و بزرگ در این سفر معنوی حضو ر دارند و هرچه به اربعین حسینی نزدیک می شویم موج  زائران و تعداد مسافران حریم کوی دوست بیشتر وبیشتر می شود  .

 مرز مهران به دلیل نزدیکی به عتبات عالیات کشور عراق استقبال مردم و مسولان و تمهیدات اندیشیده در این زمینه همچنان انتخاب اول  زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی است و تاکنون مقامات نظامی و انتظامی کشوری و استانی به مرز سفر کرده و با حضور دربین زائران در پی حل مشکلات آنان هستند . مرز مهران این روزها و شب ها آرام و قرار نداره و پذیرای زائران است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.