سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

تحصیلات عالیه مسیری برای اشتغال نیست

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: بازدید همگانی مردم از مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان از فردا در کرمان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمدرضا جهانگیری با بیان اینکه کشورهایی مثل چین و هند به خوبی توانستند در زمینه اشتغال‌های خانگی موفق باشند گفت: خانواده‌ها باید به سمت مهارت آموزی فرزندان خود بروند و هر ایرانی باید دارای یک مهارت و تخصص باشد تا قسمت عمده‌ای از اشتغال کشور برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه همه افراد جامعه مسیر اشتغال‌شان از راه تحصیلات‌عالیه محقق نمی‌شود از بازدید همگانی مردم از مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان در هفته آینده خبر داد.

جهانگیری با بیان اینکه هفته بازدید همگانی مردم کرمان همزمان با سراسر کشور از فردا به مدت یک هفته آغاز می‌شود افزود: درب 28 مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها از فردا به روی تمامی بازدیدکنندگان باز است.

وی با بیان اینکه 158 کارگاه آموزشی صنعتی، کشاورزی، خدماتی و صنایع‌دستی در استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: انتظار داریم در این هفته خانواده‌ها به اتفاق فرزندان خود در مراکز حضور یافته و از نزدیک با انواع مهارت‌ها آشنا شوند.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از 350 حرفه و شغل در مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود گفت: جوانان ما بدانند با مهارت‌آموزی می‌توانند دغدغه اشتغال خود را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه حدود 700 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای خصوصی در استان کرمان وجود دارد، افزود: در پادگان‌ها، روستاها و حاشیه شهرها نیز مراکز دائم و سیار ایجاد کردیم و همه امکانات فراهم است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.