سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دورخیز ترامپ برای انتصاب 4 هزار مقام و مسئول سیاسی

رئیس جمهور منتخب آمریکا برای انتصاب چهار هزار مقام و مسئول سیاسی دولتی در این کشور خیز برداشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، «دونالد ترامپ،» رئیس جمهور منتخب آمریکا، برای انتصاب چهار هزار مقام و مسئول سیاسی دولتی در این کشور خیزبرداشته است. وی ده هفته فرصت دارد تا ترکیب تیم خودش را پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص کند. این کار بسیار بزرگ است. او باید بیش از چهار هزار مقام و مسئول سیاسی دولتی را منصوب کند. 

براساس قوانین آمریکا، وزرا و معاونان و بسیاری از مقامات دولتی ، منصوب می شوند. البته منتصبانی که برای تصدی مسئولیتهای اصلی معرفی می شوند باید به تایید سنا برسند. تایید این افراد نیز پس از مراسم روز تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا خواهد بود. رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک، نیوت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و کریس کریستی، فرماندار ایالت نیوجرسی، ازجمله چهره های معروف در تیم دونالد ترامپ هستند که در دولت جدید آمریکا نقش خواهند داشت. 

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا فقط تعداد محدودی از مقامات دولتی را در مقایسه با کل مسئولان دولتی منصوب می کند و بقیه مسئولان مطابق روند عادی اداری و سازمانی به مسئولیت‌های خود ادامه می دهند و همین ساز‍وکار سبب حفظ روند استمرار در سیاست‌ها و انجام کارها در دولت آمریکا می شود.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.