سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مومنی شریف در اختتامیه اشکواره بین‌المللی بانوان عاشورايي؛

شعر عاشورایی صرفا به عاطفه و سوگ نظر ندارد

شعر عاشورایی دارای گستره وسیع و ابعادی شده است و صرفا به عاطفه و سوگ نظر ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه اشکواره بین‌المللی بانوان عاشورايي؛ عصر امروز با حضور حسین اسرافیلی، شاعر، قادر طراوت پور دبیر علمی اشکواره بین المللی بانوان عاشورایی، فاتحی دبیر اشکواره و محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری برگزار شد.
 
در این مراسم محسن مومنی شریف در خصوص شعر عاشورایی گفت: خوشبختانه شعر عاشورایی دارای گستره وسیع و ابعادی شده است و صرفا به عاطفه و سوگ نظر ندارد. به طور حتم این بعد عاطفی نباید در شعر عاشورایی فراموش شود. توجه به تفکر عاشورایی، بعد تاریخی و نهضت عاشورایی موضوعی است که در شعر عاشورایی به خصوص در شعر خانم ها می بینیم.
 
وی افزود: آنچه در دنیای امروز اتفاق می افتد، هم در شعر قابل توجه است.
 
در این مراسم فاتحی دبیر اشکواره بین المللی بانوان عاشورایی، گفت: به دلیل سطح پایین مطالعه که در کشور وجود دارد، از ساعت‌های انتظار مردم در مطب‌های دکتر و سایر مکان ها بهره بردیم و طرحی را با عنوان پیک افتخار طراحی کردیم. 68 عنوان پیک افتخار را در حال حاضر منتشر کردیم و این طرح بازخوردهای خوبی بخصوص میان جوانان داشت.
 
وی افزود: در موضوع سینما و نقش زنان در سینمای جمهوری اسلامی ایران چهار دوره جشنواره فيلم کوثر برگزار کردیم. در کنار آن نشست های تخصصي در حوزه زنان با همکاری دانشگاه ها به خصوص دانشگاه صدا و سیما در حوزه زنان را داشتیم.
 
دبیر اشکواره بین المللی شعر زنان عاشورایی در خصوص این جشنواره بیان کرد: حاصل شعرهای دوره های قبل در کتابی با عنوان «این غم صحرا به دوش می‌کشد» منتشر شد. شعر دوره‌های دوم و سوم تحت عنوان «زنان اساطیری» منتشر شد و امروز از این کتاب رونمایی می شود.
 
فاتحی ادامه داد: شعرهای دوره چهارم اشکواره بین المللی شعر بانوان عاشورایی با توجه به اشعاری که به دبیرخانه اشکواره رسیده است، بزودی منتشر خواهد شد. در این دوره اشعاری از 11 کشور دریافت کردیم. از این میان شاعرانی از 4 کشور حضور دارند و تعداد شعرهای دریافت شده در بخش داخلی اشکواره به 570 شعر می رسد و از این میان 12 نفر منتخب شدند.
 
در ادامه مراسم حسین اسرافیلی قبل از شعرخوانی، اظهار داشت: شعری که برای کنگره شعر زنان عاشورایی مناسب است، به طور قطع درباره حضرت زینب (س) است.

از جمله شاعرانی که در اختتامیه اشکواره بین‌المللی شعر بانوان عاشورایی شعرخوانی کردند، سیده تکتم حسینی، فریبا یوسفی،  سارا جلوداریان،  فاطمه سهمرانی شاعر کشور لبنان،  فاطمه افشاریان، مرضیه فرمانی، سیداحمد حسینی، شاعر کشور پاکستان و انا بریزانا از کشور روسیه بودند.

در این مراسم خانم رکن آبادی به نمایندگی خانواده شهید رکن آبادی از شاعران خواست از ابزار شعر برای بهتر نشان دادن چهره ظلم استفاده کنند.  در پایان مراسم از برگزیدگان تجلیل شد.



انتهای پیام/




 
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.