سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیروز رنجبر مطرح کرد:

استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی سفره‌های آب زیرزمینی را آلوده کرده است

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای عالی استان‌ها و نماینده استان البرز گفت: استفاده بی‌رویه و بدون مطالعه از کودهای شیمیایی سفره‌های آب زیرزمینی و همچنین خاک را آلوده کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا فیروز رنجبر رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای عالی استان‌ها و نماینده استان البرز در سی و سومین اجلاس عمومی شوراها با اشاره به مصرف بی‌رویه آب در کشاورزی و باغداری اظهار داشت: هنوز آبیاری‌ها به صورت غرقابی انجام می‌شود و عمده روند حمایت از آبیاری تحت فشار از یک سوء استفاده بی‌رویه و بدون مطالعه کودهای شیمیایی جزء مشکلات اساسی محسوب می‌شود.

وی افزود: استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی باعث به وجود آمدن آلودگی خاک و سفره‌های زیرزمینی آب شده است. 

نماینده استان البرز گفت: عدم مدیریت صحیح جهت ارائه الگوی مناسب کشت محصولات زراعی و باغی و همچنین صیفی‌جات منجر به عدم تعادل در تولید عرضه و تقاضای محصولات تولیدی شده است.

فیروز رنجبر اضافه کرد: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی و عدم حمایت از کشت و صنعت موجب سردرگمی تولید کنندگان شده است.

وی با اشاره به اعلام نظر بدون مطالعه هیئت سه نفره در خصوص تبدیل موضوع ماده 64 قانون اراضی که مختص تألیف دام و مراتع محسوب می‌شود، افزود: معمولا پس از اعلام رأی این هیئت تبدیل به مواد و تحویل به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای احداث معدن و برداشت بی‌رویه شن و ماسه و غیره شده که این موضوع تهدیدی جدی برای سفره‌های آب زیرزمینی و کشاورزی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.