سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمالی مطرح کرد:

مهم‌ترین بخش اقتصادی در کشور مسئله امنیت غذایی است/ ادغام دو وزارتخانه فعالیت را کم رنگ می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌ها گفت: در جهان امروز یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌های اقتصادی در هر کشور مسئله امنیت غذایی و توجه به بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرگس کمالی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی استان‌ها در سی و سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه تجربه نشان داده هر زمانی که وزارتخانه‌ای با یک وزارتخانه دیگر ادغام شود فعالیت‌هایش کمرنگ می‌شود، اظهار داشت: امروزه با ادغام وزارت جهاد با وزارت کشاورزی شاهد فعالیت کمرنگ این وزارتخانه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در جهان امروز یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌های اقتصادی در هر کشور مسئله امنیت غذایی و توجه به بخش کشاورزی است، افزود: بدون شک یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در تمام ابعاد توجه به توسعه بخش کشاورزی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: اولین گام در این زمینه شناخت عوامل آسیب‌زا و بازدارنده توسعه بخش کشاورزی است.

کمالی با تأکید بر اینکه خرد و پراکنده بودن اراضی زارعی یکی از محدودیت‌ها و موانع اصلی در توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود، گفت: متأسفانه برای توقف آن تا کنون راه حلی پیدا نشده اما پیشنهاد می‌شود دولت حمایت خود را از کشاورزان خرد با ارائه تسهیلات چند بهره و یارانه‌ای که در سال 90 انجام می‌شد اما در حال حاضر بسیار کمرنگ شده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهد.

وی تأکید کرد: در حوزه منابع ملی هر پروژه‌ای از سوی شهرداری برای رفاه و عمران شهر قابل اجرا است و همچنین فضاهایی که قابل واگذاری، منابع طبیعی برای واگذاری آن‌ها مقاومت می‌کند و تعاملی با شهرداری‌ها ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه وضعیت روغن پالم همچنان نامعلوم است، تصریح کرد: در خصوص این موضوع تبلیغات زیادی انجام شده و مردم امیدوار بودند که گامی در جهت سلامت آن‌ها برداشته شده در حالی که وضعیت این روغن همچنان نامعلوم است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.