سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

احیای فریضه زکات نیازمند فرهنگ سازی

دبیر شورای زکات شهرستان تربت جام گفت : پرداخت زکات فاصله طبقاتی را در جامعه اسلامی کاهش داده و موجب تقویت وضع زندگی نیازمندان می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امان الله برزگردر جلسه شورای زکات تربت جام افزود : درقرآن زکات ونماز درکنار هم آمده است واین نشان می دهد که اهمیت زکات با نماز برابر است.

وی گفت : اگر کشاورزان نسبت به پرداخت زکات محصول خود برابر شرع اسلام اقدام کنند فقیری در جامعه نخواهد ماند.

دبیر شورای زکات شهرستان تربت جام تصریح کرد : تربت جام در تولید محصولات زراعی رتبه برتر و متاسفانه در پرداخت زکات رتبه پایین استان را دارد.

امان الله برزگر خاطرنشان کرد: امروزه یکی از علتهای مشکلات مالی جامعه نپرداختن زکات است و امیدواریم به کمک رسانه ها و امامان جمعه و جماعات موضوع زکات مطرح و فرهنگ سازی شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت جام در ادامه این جلسه گفت: در 6ماهه اول سال مبلغ یک میلیارد و 262 میلیون و 700هزار ریال وجه نقد و 336 میلیون و 495 هزار ریال کالا جمع آوری شده است.

شیرمحمد شاکربرآبادی افزود: 11هزار خانواده مددجو تحت پوشش کمیته امداد هستند که مبالغ جمع آوری شده زکات به هفت هزار خانوار تعلق می گیرد.

وی گفت: پرداخت زکات زمینه ساز وحدت وهمدلی مسلمان است وعظمت جمهوری اسلامی را نیز به همراه خواهد داشت.

معاون فرماندار تربت جام هم در ادامه گفت: جمع آوری زکات در شهرستان به صورت اصولی انجام نمی گیردو این باعث تضییع حق شهرستان شده است.

احمد شافعی بر لزوم همکاری و مشارکت تمام مسئولان شهرستان در راستای حرکت خدمت رسانی کمیته امداد به مردم محروم تاکید کرد و گفت: خوشبختانه امروز فعالیت های این نهاد در متن جامعه نهادینه شده است.

امام جمعه موقت تربت جام هم در ادامه با اشاره به رابطه نماز، زکات و نظام گفت: زکات امر مستحبی نیست و طرح های تشویقی در بحث زکات جوابگو نمی باشد.

حجت الاسلام علی پیرنیا افزود: فاصله اغنیا و فقرا شایسته نیست فقرا فقیرتر و اغنیا غنی تر شوند در حالی که همین فقرا، بزرگ ترین پشتیبان و حامیان نظام هستند اما بسیاری از افراد برخوردار، صدای اعتراضشان به نظام بلندتر است.

انتهای پیام//م.ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.