سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان کرمان

رئیس اداره طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمان از اجرایی شدن طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان کرمان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،دکتر مهدی رفیعی گفت : با توجه به بروز اپیدمی های آنفلوانزای پرندگان در طی سالهای گذشته در طیور صنعتی و بومی کشور، احتمال وجود آلودگی و گردش ویروس آنفلوانزای پرندگان وجود دارد لذا اداره کل دامپزشکی استان کرمان بر اساس دستورالعملهای سازمان دامپزشکی کشور اقدام به اجرای طرح ملی پایش هدفمندآنفلوآنزای پرندگان کرده است.
وی گفت : بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که آنفلوانزای مرغی نامیده می شود یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و طیور می باشد که تاکنون خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت مرغداری وارد کرده است.
رئیس اداره طیور با اشاره به راههای انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان افزود: تماس با پرندگان، آب، دان و مدفوع آلوده، تهیه دان از منابع غیر مطمئن بخصوص کانونهای بیماری و حمل کود غیر مجاز از سایر استانها از جمله مواردی است که احتمال انتقال بیماری را افزایش می دهد.
این مسئول اعلام کرد : پرندگان مهاجر و آبزی مخازن اصلی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان می باشند که بایستی تمهيدات لازم به منظورجلوگيري ازتماس پرندگان وحشی و اهلی صورت پذیرد.
دکتر رفیعی علائم ظاهری این بیماری را شروع ناگهانی تلفات غیر معمول، پژمردگی و دور هم جمع شدن گله، کاهش شدید مصرف دان، افت ناگهانی و شدید تولید تخم مرغ روزانه، علائم تنفسی حاد، سیاه شدن و خونریزی تاج، ریش و ساق پا اعلام کرد .
انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.