سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دامغان؛

اجرای سیستم نوین آبیاری برای کشت کلزا در دامغان

30 هکتار از مزارع دامغان به کشت کلزا اختصاص پیدا کرده که در حال حاضر در شش هکتار برای نخستین بار طرح آبیاری نوین اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان؛ مدیر جهاد کشاورزی دامغان از اجرای کشت کلزا با سیستم نوین آبیاری در این شهرستان خبر داد و گفت: برای هر هکتار ۸۵ میلیون ریال تسهیلات یارانه ای پرداخت می شود.
عباس علیان نژاد گفت: طرح مهم تحقیقاتی کشت کلزا با روش آبیاری تیپ برای نخستین بار در دامغان اجرا شده است، و جهاد کشاورزی شهرستان به کلزاکاران به ازای اجرای هر هکتار آبیاری تیپ، ۸۵ میلیون ریال تسهیلات یارانه ای بلاعوض پرداخت می کند.
وی افزود: ۳۰ هکتار از مزارع شهرستان دامغان به کشت کلزا اختصاص پیدا کرده که در حال حاضر در شش هکتار برای نخستین بار طرح آبیاری نوین اجرا شده است.
علیان نژاد با بیان اینکه پیش بینی می شود ۱۲۰تن کلزا طی سال جاری از اراضی شهرستان برداشت شود، تصریح کرد: هر کیلو کلزا با قیمت تضمینی دو هزار و ۹۰۰ تومان خریداری خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی دامغان افزود: ارقام کشت شده کلزا مقاوم به سرمای زمستانه و پاییزه هستند و با توجه به کمبود آب، اجرای طرح آبیاری نوین در سطح مزارع کلزا، در افزایش دو برابری این محصول تاثیر فراوان دارد.
انتهای پیام / د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.