سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

صدور گواهی بهداشتی حمل دام زنده در قوچان

رییس شبکه دامپزشکی قوچان از تمهیدات قرنطینه ای - بهداشتی در خصوص جلوگیری از حمل و نقل دام های واکسینه نشده علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا قدرتی گفت : تب برفکی یا بیماری دهان و پا ( Foot-and-Mouth Disease) یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو ، گوسفند و بز می‌شود.

قدرتی با اشاره به اینکه این بیماری بسیار واگیردار است افزود قطرات دفع شده معلق در هوا از حیوان آلوده، تماس با تجهیزات دامداری، غذا، وسایل نقلیه، البسه آلوده و حیوانات شکارچی اهلی و وحشی موجب گسترش بیماری می‌شوند که کنترل آن منوط به واکسیناسیون، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه نمودن حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات است.

او اظهار داشت صدور گواهی بهداشتی حمل دام زنده به داخل و یا خارج از استان را منوط به انجام واکسیناسون علیه تب برفکی و گذشت مدت زمان دو هفته جهت اطمینان از سلامت دام ها است که با همکاری کارشناسان واحد مبارزه با بیماری های شبکه و اخذ تائیده از جانب آنها در حال اجراست.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان گفت: از زمان شروع این طرح تا کنون نظارت قرنطینه ای – بهداشتی بر حمل و نقل تعداد 170 محموله دام زنده شامل 8650 راس دام سبک و 181 راس دام سنگین از طریق این شبکه صورت پذیرفته است.

انتهای پیام// ح خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.