سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

رشد تولیدات محصولات کشاورزی در گرو عملکرد صحیح

عضو اتاق بازرگانی گفت: آمارها حاکی از آن است که طی سال های متمادی شاهد پیشرفت روزافزون در بخش کشاورزی بوده ایم که این امر نشان از بی تاثیری شرایط اقلیمی است.

مهدی معصومی اصفهانی عضو هیأت مدیره انجمن صنایع طیور ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: اصلاح و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، میزان تولید، نوع کشت و رابطه مستقیم کشت دیم با میزان و زمان بارندگی از جمله مؤلفه های دخیل در بخش کشاورزی محسوب می شوند که باید زیر ذره بین وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرند. 
 
معصومی اصفهانی با بیان اینکه رشد تولید در گرو تغییرات میزان بهره‌وری و کیفیت محصولات کشاورزی است، گفت: برنامه ریزی هایی که تا کنون برای این حوزه اعمال شده بسیار مؤثر و کارآمد بوده و وجود مشکلات عدیده ای از قبیل کمبود آب، نتواسته پیرامون این مسئله را در بر گیرد.  
 
به گفته وی بخش کشاورزی نه تنها باعث تعمیق رکود نشده بلکه در پاره‌ای از موارد زمینه را جهت برون رفت از این معضل فراهم نموده است ، علاوه بر این مؤلفه هایی از قبیل رکود و تورم تأثیر چندانی بر این بخش نگذاشته است. 
 
معصومی اصفهانی در بخش دیگری از سخنانش به ضعف در صنایع تبدیلی و فرآوری اشاره کرد و افزود: سالانه مقدار زیادی از محولات کشاورزی بر اثر نگه داری غیر اصولی معدوم می شوند، لذا جهت جلوگیری از گسترش این ماجرا دولت و وزارت جهاد کشاورزی موظف به تنظیم برنامه های مدون هستند. 
 
هیأت مدیره انجمن صنایع طیور ایران در پایان با یک نتیجه گیری کلی اعلام کرد: آمارها حاکی از آن است که طی سال های متمادی شاهد پیشرفت روزافزون در بخش کشاورزی بوده ایم و شرایط اقلیمی تأثیر چندانی بر کند شدن این روند نداشته است. 
 
انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.