سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

برداشت محصول نخستین پرورش میگو در مازندران + تصاویر

محصول نخستین پرورش میگو در مازندران ، برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رستمی مدیر کل شیلات مازندران گفت: پرورش آزمایشی گونه وانومی میگو در مزارع پرورش این محصول حوالی ساحل بهشهر ، پس از 4 ماه برداشت شد و پیش بینی می شود بیش از 10 تن میگو در این دوره تولید شود.

رستمی افزود: تغذیه مناسب از منابع طبیعی در 4 استخر 6 هکتاری در این منطقه موجب شده است محصول بدست آمده از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

وی با اشاره به کیفیت مناسب میگوی تولیدی برای صادرات افزود: اکنون کشورهای اروپایی و روسیه برای خرید این محصول اعلام آمادگی کرده اند و قیمت هر کیلوی آن بیش از ده دلار ارزآوری دارد.

مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه هزار و 700 هکتار زمین در شرق مازندران برای توسعه این صنعت موجود است که در اختیار متقاضیان سرمایه گذار قرار می گیرد ، پیش بینی کرد: مزارع پرورش میگوی وانومی در هر هکتار برای سه نفر مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کند.

میگوی وانومی از سخت پوستان مقاوم آبزی است که در بیشتر آبهای شور و شیرین جهان یافت می شود و منبع غذایی ویژه ای برای موجودات دریایی است که به علت سرشار بودن از کلسیم ، ید و پروتئین برای انسان نیز منبع غذایی ارزشمندی است.









انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.