سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

تدوین طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در خراسان جنوبی

صبح امروز کارگاه آموزشی،توجیهی برای تدوین نظام نوین ترویج کشاورزی در خراسان جنوبی برگزار شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مدیر کل شبکه ملی کشاورزی و مدیریت دانش جهاد کشاورزی کشور در کارگاه آموزشی و توجیهی نظام نوین ترویج کشاورزی گفت:طرح نظام نوین ترویج کشاورزی دارای اصول تجهیز و آماده سازی مراکز خدمات کشاورزی در سطح کشور،پهنه بندی و قرار دادن کارشناس مسئول در هر پهنه که مسئولیت کشاورزی آن پهنه را بر عهده دارد و مدیریت دانش و ارائه آمار ها و اطلاعات به تولید کنندگان و بهره برداران، است.

ابوالحسنی افزود: هدف اصلی این طرح این است که دانش و اطلاعات مورد نیاز کشاورزان به سرعت و با کیفیت در اختیارآنها قرار گیرد و با فعال شدن مراکز تحقیقاتی و تلاش کارشناسان، کشاورزان بتوانند در اندک زمانی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده و مشکلاتی که در حین تولید با آن برخورد می کنند را حل کنند.

وی گفت: این طرح به صورت پایلوت در چهار استان اردبیل،آذربایجان شرقی،گلستان و کرمانشاه اجرا شده است و نتایج آن ارزیابی شده،راهکار ها و دستور العمل های لازم گرفته و اجرای طرح در تمام استان ها ابلاغ شده است.

مدیر کل شبکه ملی کشاورزی و مدیریت دانش جهاد کشاورزی کشور افزود:سطح کشور در حوزه ی کشاورزی به پنج ناحیه تقسیم می شود که خراسان جنوبی در ناحیه ی پنجم است.

ابوالحسنی با بیان اینکه کشور به 10 هزار پهنه تقسیم می شود و 10 هزار نفر کارشناس مسئول در این پهنه ها فعالیت می کنند،گفت: مشکل اصلی در حوزه ی کشاورزی، دانش کشاورزی است که با این شیوه تلاش شده که بهتر و سریع تر در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.