سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

کارنامه ناحیه 2 ارومیه در حوزه آموزش متوسطه قابل تقدیرمی باشد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کارنامه درخشان آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه در حوزه آموزش متوسطه قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛، اردشیر سیدسیاح در نشست تخصصی مدیران هنرستانهای آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ضمن تقدیر از کارنامه درخشان کاری آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه ، اظهار کرد: موفقیت ها مکرر در مسابقات و جشنواره های مختلف کشوری، استانی و منطقه ای و بهره گیری از نیروی انسانی توانمند و پر علاقه در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه سبب شده تا این مدیریت به عنوان یک نقطه اتکا برای اداره کل آموزش و پرورش استان خصوصا در حوزه معاونت آموزش متوسطه محسوب شود.

وی به آمار و ارقام اعلام شده توسط وزارت آموزش و پرورش در بخش آموزش متوسطه و هنرستانها اشاره کرد و افزود : عملکرد کاری مثبت استان در این زمینه و گزارشات ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد که آذربایجان غربی در این حوزه جزو 5 استان برتر کشور قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در هنرستانها اشاره و خارنشان کرد: توسعه آموزش های فنی و مهارتی همواره جزو اولویت های معاونت آموزش متوسطه بوده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه نیز با بیان اینکه کار آفرینی و بستر سازی برای اشتغال فلسفه شکل گیری هنرستانها در آموزش و پرورش است، اظهار کرد: اشتغال بعنوان یکی از مهم ترین چالش های امروزی جامعه ما رابطه مستقیمی با عدم وجود مهارت های تخصصی و آموزش های کار آمد داردکه فعالیت هدفمند هنرستانها می تواند در این بخش نقش موثری داشته باشد.

محمد مجرد با بیان اینکه ارتقای شاخص های آموزشی و کیفیت بخشی به فعالیت های هنرستان ها می تواند در دراز مدت موضوع بیکاری و اشتغال در جامعه را حل و فصل نماید، افزود : توسعه رشته های فنی و جذب دانش آموزان علاقمند در این حوزه و مجهز نمودن هنرستانها به امکانات و تجهیزات بروز آموزشی می تواند نقش قدرتمندی در زمینه سازی برای ارتقاء جایگاه های آموزشی و اشتغال جوانان داشته باشد.

وی به موضوع بهره گیری از نیروی انسانی متخصص در هنرستانها نیز اشاره و ادامه داد: توانمند سازی نیروی انسانی فعال در هنرستانها با برگزاری دوره های ضمن خدمت و جذب نیروهای علاقمند و متخصص در این بخش نیز در این زمینه بسیار تاثیر گذار می باشد.

در پایان این نشست نمانیده مدیران هنرستانهای آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه به بیان مسائل و مشکلات موجود در هنرستانها پرداخت و مسئولان حاضر پس از استماع نکته نظرات آنها قول مساعدت جهت پیگیری این موارد را دادند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.