سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تقدم بانوان بر آقایان کاشانی در آزمون سراسری قرآن و عترت

پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور ماه صبح روز پنج شنبه 20 آبان در کاشان با تقدم خواهران بر برادران در این شهرستان برگزارمی‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ، در گفتگو با خبرنگار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: این آزمون در کاشان با شرکت 1355 نفر از خواهران و برادران قرآن آموز موسسات قرآن و عترت شهرستان به صورت سراسری صبح روز پنج شنبه 20 آبان در دو نوبت 8 و سی دقیقه صبح برای حافظان و ساعت 10 و سی دقیقه برای سایر رشته‌ها در مدرسه آسیه کاشان واقع در خیابان امام خمینی(ره) این شهرستان برگزارمی‌شود.

محسن استرکی، با اشاره به حضور حداکثری 80 درصدی بانوان قرآن‌آموز بر برادران کاشانی در این آزمون افزود: 1208 نفر از مجموع شرکت کنندگان کاشانی خواهران و 147 نفر آنها از برادران هستند.

به‌گفته‌وی،موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان(مجری طرح تخصصی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه) با 986 نفر شرکت‌کننده بیشترین آمار حضور را در این آزمون دارد.

مدیر روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان،تصریح‌کرد:357 نفر از مابقی شرکت کنندگان از موسسه حافظان وحی کاشان و 12 نفر دیگر به صورت آزاد از این شهرستان در آزمون شرکت کردند.

‌استرکی،در ادامه آغاز پانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با پیام معاون قرآن و عترت وزارتخانه از طریق رادیو قرآن برای حوزه‌های قرآنی را خاطرنشان‌کرد و گفت: از آزمون به صورت کتبی در ١8 رشته و چهار موضوع مختلف برای مقطع بالای ١٢ سال اجرامی‌شود.

به‌گفته‌وی،این آزمون در چهار رشته حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم، تدبر در قرآن و معارف و اهل‌بیت(ع) با هدف ارتقای دانش قرآنی فعالان این عرصه و سطح بندی معلومات آنان برگزارمی‌شود.

وی، حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء، حفظ جزء ۳۰، حفظ کل قرآن کریم، مفاهیم مقدماتی و تکمیلی در پنج رشته، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و اصول عقاید امامت و تدبر جزء ۲۹، تدبر جزء ۳۰ قرآن کریم را از رشته‌های این آزمون برشمرد.

استرکی، اظهارداشت:شرکت‌کنندگان در این آزمون با کسب رتبه ممتاز حائز دریافت هدیه و رتبه‌های برتر حائز دریافت گواهینامه وزارتخانه می‌شوند.

‌به‌گفته‌وی، برگزاری مرحله بعدی پانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای گروه سنی زیر 12 سال را هفته آینده یادآورشد و گفت: این آزمون نیز در کاشان با شرکت 75 نفر و تقدم 65 نفری خواهران بر برادران در رشته‌های حفظ 30 جز، سه جز اول، جز اول و پنج جز اول برگزارمی‌شود..

وی، با اشاره به شرکت موسسه حافظان وحی کاشان در آزمون رقابت‌کنندگان زیر 12 سال در پایان افزود:قرآن آموزان موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان در این آزمون نیز با 43 شرکت‌کننده گوی سبقت را از مابقی موسسات ربودند.



انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.