سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک شاعر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تعامل اهالی قلم با مخاطبان در فضای مجازی، بر فروش کتاب تاثیر دارد

با توجه به گستره شبکه‌های مجازی بر افراد، اگر شاعر تبلیغ نکند و در این فضا فعالیت نداشته باشد قطعا در فروش کتابش تاثیرگذار خواهد بود.

صنم نافع شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون رسالت شاعران در شبکه‌های اجتماعی گفت: در حال حاضر که تلگرام، اینستاگرام و به طور کلی شبکه‌های اجتماعی بر زندگی مردم تاثیرگذار هستند، شعرا و نویسندگان هم از این قاعده مستثنا نبوده و در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند.

وی افزود: به اعتقاد من اولین مسئله‌ای که نه فقط اصحاب قلم بلکه همه هنرمندان باید به آن توجه داشته باشند، بازتاب رفتاری آن‌هاست. آن هم به این دلیل که حرکات و رفتارشان بر اجتماع اثرگذار است. در حقیقت صرف نظر از هر گونه اعتقاد و باوری، توجه به اخلاقیات مسئله‌ای است که در همه جای دنیا و همه باورها یکسان بوده و باید رعایت شود.

نافع در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: موضوع دیگر در این زمینه آن که شاعران غیر حرفه‌ای اشعار خود را در این شبکه ها به اشتراک می‌گذارند و این مورد ایجاب می کند که شاعران صاحب کتاب هم از آن پیروی نمایند؛ آن هم به این دلیل که اگر شاعر تبلیغ نکند و در این فضا فعالیت نداشته باشد، قطعا در فروش کتابش تاثیرگذار خواهد بود.

این شاعر در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی به دلیل سرعت بالایی که در فضای مجازی وجود دارد، شعرا، نویسندگان و سایر هنرمندان باید در این فضا محتاط‌تر عمل کرده تا به دلیل تاثیر عمیقشان بر اجتماع دینی به گردن نداشته باشند.


انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.