سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

بازگشت 173 نخبه به مازندران

173 نفر از نخبگان و سرآمدان علمی مازندران که از این استان به استان های دیگر به ویژه پایتخت کشور مهاجرت کرده بودند، بازگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن جهانشاهی رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران گفت: 173 نفر از نخبگان و سرآمدان علمی مازندران که از این استان به استان های دیگر به ویژه پایتخت کشور مهاجرت کردند ، برگشتند و یا آمادگی خود را برای حضور در طرح های ارتقای مازندران اعلام کردند.

جهانشاهی افزود: این افراد نخبه و محقق به دلایل مختلف از جمله نبود امکان و فضای تحصیل در دانشگاه های معتبر دولتی ، توجه نکردن به توانایی علمی و تحقیقاتی و گاهی بها ندادن به این موضوع ها به استان های دیگر مهاجرت کرده بودند.

وی گفت: عموما افراد پس از پایان دوره تحصیل در مدرسه به دنبال رفتن به دانشگاه هستند و از اینجا مهاجرت از استان جرفه می خورد و جوانان مستعد استان برای ادامه تحصیل در دانشگاههای دولتی معتبر به تهران و استان های دیگری که دانشگاههای مطرح دارند ، می روند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران افزود: بررسی ها و مشاهدات عینی نشان می دهد افراد نخبه ای که برای ادامه تحصیل از مازندران خارج می شوند ، به دلیل این که شرایط مناسب کاری هم برایشان فراهم می شود ، دیگر به استان باز نمی گردند.

جهانشاهی گفت: 12 هزار نخبه دانش آموز ، دانشگاهی و برگزیدگان مسابقات علمی زیر پوشش بنیاد نخبگان مازندران هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.