سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ربیعی در دیدار با هیئت اقتصادی هنگ کنگی مطرح کرد:

تلاش در جهت افزایش تنوع و حجم معاملات ایران و هنگ کنگ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر تنوع و حجم معاملات ایران و هنگ کنگ پایین است که دو کشور می‌توانند در توسعه معاملات تلاش بیشتری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست دو جانبه توسعه همکاری های اقتصادی ایران با دولت منطقه ویژه اداری هنگ‌کنگ که امروز(سه شنبه) بر گزار شد، اظهار داشت: جاده ابریشم نمادی از همکاری دیرینه بین دو کشور تمدنی ایران و هنگ‌کنگ است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای امنیت بالایی در منطقه پر آشوب است و دارای بازار منطقه‌ای 300 میلیونی و تنوع اقتصادی و دارای برنامه‌ریزی برای رشد 8 درصدی و با استفاده از تمام ظرفیت‌های بین المللی می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی خود را با هنگ‌کنگ توسعه دهد.

ربیعی گفت: معتقد هستیم که فعالیت‌های اقتصادی به زیان هیچ کشوری نیست و مردم دو کشور از آن بهرمند خواهند شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال‌حاضر فعالیت‌های اقتصادی ایران و هنگ کنگ ناچیز و دارای تنوع کمی است، گفت: در رابطه با حجم و تنوع معاملات می‌توانیم بیش از این تلاش کنیم و شرکت‌هایی ایرانی حاضر در این دیدار همگی دارای قدمت 50 ساله هستند که می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

ربیعی بیان داشت: این شرکت ها در بخش هواپیمایی و راه‌ها، لبنیات و مواد غذایی، پتروشیمی، انرژی و نیرو پتانسیل بالایی دارند و همچنین دو بانک در زیر مجموعه وزارت کار قرار دارد که می‌تواند در تسریع معاملات کمک کند.

وی تأکید کرد: کشور ایران در زمینه تسهیل‌گری و حمایت از توسعه فعالیت‌های اقتصادی دو کشور تلاش می‌کنیم.

وزیر دارایی هنگ کنگ با بیان اینکه امروز به همراه یک هئیت 30 نفره اقتصادی از تجار ارشد هنگ کنگ به ایران سفر کرده ام ،گفت: این شرکت ها در حوزه فاینانس، ltc، گردشگری فعالیت دارند و در این سفر تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی هنگ کنگ هم حضور دارند .

وی افزود: بسیاری از خدمات الکترونیکی در هنگ کنگ به وسیله شرکت‌های خصوصی انجام می شود و امیدواریم فرصت داشته باشیم که بتوانیم در این زمینه گفتگو کنیم.

وزیر دارایی هنگ کنگ بیان داشت: کشور ایران دارای منابع غنی مواد اولیه و نیروی انسانی و مردم جوان است و در گذشته ما به دلیل اینکه رسانه‌های غربی چهره بدی از ایران نشان داده بودند ذهنیتی درست نسبت به ایران نداشتیم اما امروز که با چشم خود این کشور را دیدیم تمام ذهنیت ما تغییر کرد.

وی افزود: در 5سال گذشته رشد فعالیت‌های اقتصادی ایران و هنگ‌کنگ سه درصد بوده و امروز با تفاهم نامه‌ای که با وزیر اقتصاد ایران امضا شد فعالیت‌های اقتصادی رشد بیشتری پیدا می‌کند.

وزیر دارایی هنگ‌کنگ تصریح کرد: ما با 65 کشور در جهان فعالیت اقتصادی داریم و 30 درصد تجارت جهانی متعلق به ما است و ایران با تأسیس راه آهن سریع آسیا و اروپا می‌تواند به عنوان یک قدرت آسیایی فعالیت کند.

وی گفت: هنگ کنگ بزرگ‌ترین کشور صادر کنند سکوک در جهان است و ما آماده هستیم که نقش اساسی در بازار فاینانس اسلامی داشته باشیم و شرکت‌های ایرانی می‌توانند در این زمینه با ما همکاری کنند .


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.