سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

از زنده‌گیری يك بهله عقاب زخمی تا دستگيری شکارچیان در كاشان

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از زنده‌گیری یک بهله عقاب بیمار و ناتوان از پرواز با اطلاع شهروند دوستدار محیط زیست و دستگيري متخلفين شكار و صيد در این شهرستان خبرداد.

محمود قهرمانی، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:پس از اطلاع یکی از شهروندان کاشانی علاقمند و دوستدار طبیعت عقاب زخمی و ناتوان توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان برای درمان زنده‌گیری و به اداره حفاظت محیط زیست کاشان منتقل شد.

وی افزود:این پرنده به علت شکستگی بال قرنطینه شد تا پس از مداوا و در صورت اطمینان از بازگشت نسبی آن به طبیعت در زیستگاه خود رها سازی خواهد شود.

به‌گفته‌وی، این پرندگان شکاری بسیار بزرگ و دارای بالهای وسیع ، منقار بزرگ و چنگالهای قوی هستند که در زمره پرندگان حفاظت شده به‌شمار می‌روند و باید برای حفاظتش اقدامات جدی صورت گیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، در ادامه دستگيري متخلفين شكار و صيد در این شهرستان را خاط رنشان‌کرد و گفت:یگان حفاظت محیط زیست کاشان در حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده قمصر – برزک به یک دستگاه ماشین سواری در شکارگاه مشکوک روبرو شد.

قهرمانی تصریح‌کرد: این یگان با پایش مستمر و کسب اطلاعات و بازرسی تکمیلی آثار تخلف شکار و صید حیوان وحشی گونه قوچ وحشی را از این وسیله نقلیه کشف کرد.

وی اظهارداشت: یگان حفاظت محیط زیست کاشان با اطلاعات بدست آمده همدستان فرد را که در ارتفاعات حضور داشتند شناسایی کرد و پرونده متهمین را پس از تکمیل برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی داد.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.