سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازجویی FBI از مسلمانان افغانستانی و پاکستانی به بهانه اخلال در انتخابات

ماموران دفتر تحقیقات فدارال (FBI) در آخر هفته گذشته به خانه‌های مسلمانان حداقل 8 ایالت رفته و از آنها به بهانه تهدید تروریستی احتمالی در انتخابات بازجویی کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ماموران دفتر تحقیقات فدارال (FBI) در آخر هفته گذشته به خانه‌های مسلمانان حداقل هشت ایالت رفته و از آنها به بهانه تهدید حملات تروریستی احتمالی در جریان انتخابات بازجویی کردند.

واشنگتن پست نوشت: سازمان حقوق بشر شورای روابط آمریکایی- اسلامی (CAIR) خبر داده که ماموران امنیتی آمریکا از مسلمانان پرسش می‌کردند.

ماموران اف بی آی از مسلمانان می‌پرسیدند که آنها با سازمان‌های تروریستی و رهبران آنها همکاری دارند یا خیر؟ آیا آنها اطلاعاتی در مورد حملات تروریستی قریب الوقوع دارند یا نه؟

حسن شبلی رئیس شورای سازمان حقوق بشر شورای روابط آمریکایی - اسلامی به روزنامه واشنگتن پست گفته است، این عمل ماموران اف بی آی در مقابل مسلمانان تحقیر آمیز است. عملیات پرس و جو ماموران امنیتی اف بی آی از رهبران جامعه مسلمانان آمریکا پیش از انتخابات کاملا روش ظالمانه و خلاف قانون اساسی امریکا است.

او به این روزنامه گفته است: این عمل ماموران امنیتی مسخره و توهین به مسلمانان است.

نماینده شورای اسلامی گفت: هنگامی که اف بی آی به در خانه مردم می‌زند این وحشت آور است و بسیاری از مردم از این عمل دچار تشویش و اضطراب می‌شوند.

نظر به گفته‌های شبلی، ماموران امنیتی تنها به خانه مسلمانانی رفتند که ریشه‌ای افغانستانی و یا پاکستانی داشتند.

ماموران امنیتی به این نماینده فعال حقوق بشر گفته است که این پرسشها پیوند مستقیم به بخش رهبری مسلمانان ندارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.