سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

فروشنده، زیر تیغ نقد در طبس

فروشنده، برنده جایزه جشنواره کن، در طبس به نقد گذاشته شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛جلسه نقد فیلم فروشنده پس از نمایش فیلم در سینما فرهنگ، در سالن کنفرانس اداره ارشاد طبس برگزارشد.

دیدگاه های متفاوت و موشکافانه از زوایای مختلف به این اثر اجتماعی، صرف نظر از دیدگاه اصلی کارگردان به داستان و موضوع فیلم، خود یکی از نشانه های توانایی و قدرت فرهادی در به تصویر کشیدن اتفاقات بوده است.

در این جلسه کارشناس هنری اداره ارشاد طبس،با ارائه اطلاعاتی کلی در باره فیلم و زمینه اولیه آن گفت: این فیلم سینمایی برگرفته ای از نمایش مرگ فروشنده،اثر آرتور میلر است که به دلیل تعلیق موجود تا انتها بیننده را به دنبال خود میکشد و برای رسیدن به واقعیت کنجکاو می کند.

دکتر حقی،فرهادی را یک رئالیست عالی معرفی کرد و افزود: بازی بی نظیر فرید سجادی حسینی در نقش پیرمرد ستودنی است و وی مستحق دریافت جایزه است.

امیر رضا هنرمند، کارگردان تئاتر،نیز با گذر از فروشنده ابتدا به تئاتر مرگ فروشنده،اثر آرتور میلر پرداخت و گفت: برای درک بهتر فیلم فروشنده بهتر است قبل از تماشای فیلم، داستان مرگ فروشنده مطالعه شود.

فهیمه سادات حقانی از مجریان و هنرمندان طبسی،فیلم فروشنده را یک فیلم مخرب دانست و افزود: این یک فیلم ایرانی نیست و یک سیاه نمایی محض از ایران در فروشنده ارائه شده است.

حقانی گفت:بازی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی قابل ستایش است اما جایزه کن افتخاری برای فیلمهای ایرانی محسوب نمی شود.

فروشنده هفتمین اثر بلند سینمایی اصغر فرهادی است که به خوبی توانسته دوساعت و پنج دقیقه تماشاگر را بر روی صندلی سینما نگه دارد تا داستان را دنبال و به نتیجه برسد.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.