سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

راه اندازی 46 واحد زایمانی در شهرستان‎های استان

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از ایجاد 46 واحد زایمانی در شهرستان‎های استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی عطایی در مراسم افتتاح بلوک زایمانی بیمارستان امام حسن(ع) فامنین با اشاره به پیش رو بودن اربعین حسینی اظهار کرد: کارکنان بیمارستان‎ها باید به این موضوع به عنوان فرصتی برای خدمتگذاری به افراد شرکت کننده در پیاده‎روی نگاه کنند و از ثمرات این خدمت برخوردار شوند.

وی طرح تحول نظام سلامت را فرصتی مناسب در دولت یازدهم برای بهبود شرایط بهداشت و درمان دانست و گفت: فضای فیزیکی بیمارستان، تجهیزات پزشکی، نیروی انسانی، ماندگاری و تمام وقت شدن پزشکان و هتلینگ در طرح تحول سلامت دارای تغییر مثبت و چشمگیر بوده است.

 مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تغییراتی طبق تاکید مقام معظم رهبری در سیاست‎های جمعیتی کشور ایجاد شده است گفت: برای تحقق این موضوع فرهنگسازی و آموزش در خصوص زایمان طبیعی ضروری است.

وی ادامه داد: فضای زایمان طبیعی نیز با تعریف بلوک‎های زایمانی بهبود یافته است تا مادران تحت نظر متخصص زایمان ایمنی داشته باشند.

عطایی افزود: در استان همدان 46 واحد زایمانی در شهرستان‎ها در نظر گرفته شده که امروز
هفت واحد در فامنین و بهار افتتاح می‌شود و بقیه در دهه فجر به بهره‎برداری می‎رسد.

وی با بیان اینکه هزینه تعمیر، ساخت و ساز و تجهیز این 46 واحد حدود 6.5 میلیارد تومان است، گفت: سال 92 میزان سزارین 47.8 درصد بود که با آغاز طرح به 45.99 رسیده و این آمار نشان دهنده تحقق اهداف مورد نظر است.

انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.