سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

آموزش های فنی و حرفه ای برای معتادان بهبود یافته استان سمنان

آموزش های فنی وحرفه ای برای377 نفر از معتادان بهبود یافته در نیمه نخست امسال تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان این که از این تعداد افراد 26 زن و 351 مرد بودند گفت: این افراد معرفی شده از سوی اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان توانستند با حضور در کلاس های آموزش مهارتی موفق به گذراندن دوره در 22 حرفه شوند.

ابراهیم محمودی اظهار داشت:  189 نفر از این آموزش دیدگان 15تا 29 سال، 143 نفر 30 تا 44 سال و 45 نفر 44 سال سن داشتند که از این میان 208 نفر مجرد و 169 نفر متاهل بودند. 

وی رشته های ارائه شده به این افراد را جز رشته های کاربردی و زود بازده معرفی کرد و افزود: ICDl2 ،تعمیر کولر آبی ، پرورش دهنده گیاهان آپارتمانی ، WORd، سرویس و نگهداری خودرو ، آجرچینی ، دسرساز ، بازاریاب ، کارگر عمومی بنای سفت کار ، پرورش دهنده گوسفند ، مهره های تزئینی ، سازنده گل های رویایی ، موتور و گیربکس پراید ، دیوار چینی ، دوخت مانتو ، شلوار دوز ، تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی در جه دو ، نگارگری ، کارگر پیشکار نانوایی ، ساخت پروژه های ساده مشبک ، کمک نقاش داخلی ساختمان و رنگ کاری صفحات چوبی ، از رشته های مهارتی ارائه شده به این مهارت آموزان بود. 

محمودی خاطرنشان ساخت: در سال 94 نیز 715 نفر از معتادان بهبود یافته در سطح استان زیر پوشش آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفتند. 

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه های ذیربط در تکمیل زنجیره آموزش و اشتغال، ارائه این قبیل آموزشها نقش مؤثری در ایجاد اشتغال پایدار برای این افراد و عدم بازگشت آنان به مصرف موادمخدر، داشته باشد.
انتهای پیام/ م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.