سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

آغاز کشت پاییز در سیستان وبلوچستان

کشت پاییزه در 130 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان وبلوچستان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 130 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان در پاییز امسال زیر کشت انواع محصولات رفت.

رضا نجفی با بیان اینکه کشت پاییزه از نیمه دوم مهر ماه آغاز شده است و تا نیمه نخست آذر ادامه دارد گفت: گندم، دانه های روغنی، علوفه، حبوبات، سبزی و صیفی جات عمده محصولات پاییزی سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت پاییزه استان با حدود 80 هزار هکتار مربوط به گندم و کمترین سطح به سبزیجات و صیفی جات اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه برداشت محصولات پاییزی با توجه به شرایط آب و هوایی از اسفندماه در استان آغاز می شود گفت: 170 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان فعالیت می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: 409 هزار هکتار زمین کشاورزی با استعداد کشت در استان وجود دارد که به دلیل محدودیت منابع آبی همه ساله حدود 209 هزار هکتار آن زیر کشت محصولات زراعی و باغی می رود.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.