سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

ارائه تسهیلات برای توسعه بوم گردی

تسهیلات یک میلیارد ریالی به متقاضیان ساخت اقامتگاه های بوم گردی پرداخت می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: این سازمان به متقاضیان ساخت اقامتگاه‌های بوم‌گردی، بین 500 میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات با بهره 4 درصد پرداخت می کند .
مصیب امیری افزود: باید به سمت مرمت خانه های تاریخی پیش برویم ، زیرا افزایش اقامتگاه‌های سنتی، تشکیل بازارچه‌های محلی و صنایع‌دستی و رستوران‌های خانگی می‌تواند در ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها نقش بسزایی را ایفا کند .
وی چندی پیش از افزایش 100 درصدی ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در فارس خبرداد و گفت: 53 متقاضی ایجاد واحد های اقامتی  فارس در قالب منازل روستایی، سیاه چادرهای عشایری و بافت قدیمی و تاریخی شیراز وجود دارند که از این تعداد 10 اقامتگاه بوم گردی راه اندازی شده و آماده ارائه خدمات به گردشگران است .
امیری گفت: راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی ، موجب حمایت بیشتر از محیط زیست و بافت تاریخی شده و اثرات منفی حضور گردشگران را به حداقل ممکن می رساند .
در استان فارس بیش از 3 هزار روستا وجود دارد که در حال حاضر 46 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری مصوب شده و این موضوع، ظرفیت بسیار بالایی در توسعه تاسیسات گردشگری ایجاد کرده است.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.