سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلومبرگ: در صورت پیروزی ترامپ ارزش دلار به شدت سقوط خواهد کرد

تحلیلگران معتقدند، پیروزی دونالد ترامپ ظرف 24 ساعت ضربه شدیدی به ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای خارجی وارد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ در تحلیلی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به قلم اندریا وونگ نوشت: دقیق ترین پیش‌بینی‌کننده‌های ارز می گویند، در صورت پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ارزش دلار سقوط خواهد کرد و به کمترین میزان در برابر ین ژاپن از سال 2013 خواهد رسید.

بر اساس دیدگاه اکثریت ده تحلیلگر برتر ارز خارجی در رتبه بندی سه ماهه سوم بلومبرگ، بیست و چهار ساعت پس از اعلام پیروزی ترامپ، ارزش دلار به صد ین ژاپن و حتی کمتر افت خواهد کرد. از نظر آنها اگر کلینتون برنده شود، ارزش دلار افزایش می یابد. پس از این که اف بی آی( دفتر تحقیقات فدرال) گفت که از نظر آن، استفاده کلینتون از سرور شخصی جرم نبوده است، روز دوشنبه ارزش هر دلار آمریکا با هشت دهم درصد افزایش به صد و سه ممیز نود و هفت صدم ین (صد و سه ین و نود و هفت سِن) رسید.

بررسی تحلیلگران برجسته ارز نشان می دهد، حتی بزرگ ترین و سیال ترین بازارهای جهانی پس از انتخابات روز سه شنبه دستخوش تغییرات و نوسان های شدیدی می شوند که پیامدهای وسیعی در سراسر جهان خواهد داشت. 

براساس نظرسنجی ها در هفته گذشته، اختلاف کلینتون دموکرات با رقیب جمهوری خواه وی کاهش یافته و خطر پیش روی بازارهای ارز خارجی تشدید شده است، زیرا ترامپ وعده داده است توافقنامه های کنونی آمریکا را لغو می کند و به نظر سرمایه گذاران نسبت به رقیب دموکراتش کمتر قابل پیش بینی است. 

زمانی که رئیس اف بی آی در نامه‌ای در روز یکشنبه اعلام کرد نتایج بررسی های جدیدش همان نتیجه گیری ماه ژوئیه را تایید می کند مبنی بر این که استفاده کلینتون در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا از سِرور ایمیل های شخصی اش جرم نبوده است، بار دیگر آسیب پذیری بازار برای سرمایه گذاران یادآوری شد. نامه جیمز کومی، رئیس اف بی آی، در بیست و هشتم اکتبر به کنگره درباره بررسی ایمیل های جدیدی که احتمال ارتباط آنها با تحقیقاتش درباره کلینتون وجود داشت، رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را آشفته کرد.

اما پس از اعلام مجدد نتیجه گیری اف بی آی، ارزش پزوی مکزیک و دلار کانادا افزایش یافت. ارزش دلار آمریکا نیز نیم درصد در برابر یورو افزایش یافت.

بلومبرگ از ده پیش بینی کننده دقیق برترش که ارزیابی های سه ماهه آن را انجام می دهند، خواست تا پیش بینی کنند ارزش دلار در مقابل ین ژاپن و یورو طی بیست و چهار ساعت و یک هفته پس از انتخابات چه تغییری خواهد کرد.

بر اساس میانگین ارزیابی نه تن از این ده تحلیلگر، یک روز پس از پیروزی ترامپ، ارزش دلار آمریکا در برابر یورو کاهش می یابد، در حالی که پیروزی کلینتون تقویت ارزش دلار را در برابر دیگر ارزها موجب می شود. طی یک هفته پس از پیروزی ترامپ، ارزش دلار تا حدود نود و نه ممیز شش صدم ین (نود و نه ین و شش سِن) کاهش می یابد و ارزش هر یورو به حدود یک دلار و سیزده سنت خواهد رسید. پیروزی کلینتون دلار آمریکا را به صد و چهار ممیز هفتاد و هشت صدم ین ( صد و چهار ین و هفتاد و هشت سِن) افزایش خواهد داد و در همان دوره هر یورو معادل یک دلار و ده سنت معامله خواهد شد.

دیوید کوهل، محقق تبادلات ارز در فرانکفورت و نفر اول این گروه تحقیق، می گوید، پیروزی نامزد دموکرات ها باعث می شود سرمایه گذاران تمرکز خود را به اقتصاد و سیاست های پولی معطوف کنند. 

البته کوهل پیش بینی کرد، در صورت پیروزی هر یک از نامزدها، تا ژوئیه 2017 ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن و یورو افزایش قابل  توجهی پیدا خواهد کرد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.