سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تماس‌های سیاسیون افغانستان با دفتر طالبان در قطر

رهبران سیاسی افغانستان در تلاش برای نزدیک شدن چین و عربستان سعودی در گفتگوهای صلح افغانستان هستند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رهبران سیاسی افغانستان در تلاش نزدیک شدن چین و عربستان سعودی در گفتگوهای صلح افغانستان و خواستار برگزاری این گفتگوها در این کشورها هستند.

سید اسحاق گیلانی، می‌گوید که وی و شماری دیگری از سیاسیون تماس‌هایی با دفتر طالبان درقطر داشته‌اند و چنین تماس‎های بیشتری انجام خواهند شد تا زمنیۀ میانجگیری گفتگوهای صلح میان حکومت و طالبان فراهم شود.

این درحالی‌است که گزارش‎های ماه گذشته پخش شدند که معصوم ستانکزی، رییس امنیت ملی افغانستان با ملا عبدالمنان برادر ملاعمر رهبر پیشین طالبان درقطر دیداری داشته است.

سید اسحاق گیلانی، رهبر نهضت همبستگی افغانستان گفت: ما می‎بینیم که چگونه میان دولت و طالبان میانجیگری کنیم. طالبان خواسته‎های دارند و ما آن را بررسی می‌کنیم.

وی افزود که آنان در تلاش افزایش تماس‎ها با گروه طالبان‎اند.

وی می‎افزاید که بیشترین رهبران سیاسی و جهادی پیشین در این حرکت شرکت دارند.

از سوی هم روزنامه اکسپرس ترایبیون پاکستان در گزارش گفته است که این رهبران سیاسی افغانستان در تلاش نزدیک شدن چین و عربستان سعودی در گفتگوهای صلح افغانستان و خواستار برگزاری این گفتگوها در این کشورها هستند.

طلوع نوشت: بر بنیاد این گزارش، چین با نماینده گان طالبان که در قطرند، در تماسند. گفته می‎شود که عربستان سعودی در این گفتگوها اثر تاکنون نداشته است. از سوی هم، آگاهان سیاسی به این باروند که موفقیت گفتگوهای صلح با طالبان به دولت افغانستان و ایالات متحده امریکا وابسته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.