سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

طراحی و ساخت دستگاه بلید شیور جراحی آرتروسکوپی

مدیرعامل شرکت ارسک یکتا تجهیز از طراحی و ساخت دستگاه بلید شیور جراحی آرتروسکوپی برای اولین بار در ایران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرعامل شرکت ارسک یکتا تجهیز در خصوص طراحی و ساخت دستگاه بلید شیور جراحی آرتروسکوپی گفت : بلید شیور یکی از کلیدی ترین ابزار جراحی های آرتروسکوپی است که کاملاً مکانیکی و یک بار مصرف است.

وی گفت : با توجه به محدودیت در واردات این محصول و عدم تامین نیاز بیمارستان ها ، ضرورت طراحی و ساخت دستگاه بلید شیور جراحی آرتروسکوپی در کشور احساس می شد .

مدیرعامل شرکت ارسک یکتا تجهیز با اشاره به اینکه میزان واردات دستگاه بلید شیور حدود 5000 قطعه در سال است افزود : بومی سازی یکی از پر مصرف ترین ابزار جراحی ارتروسکوپی برای اولین بار در کشور، ایجاد تکنولوژی ساخت تیغه های بلید شیور از طریق ادقام چندین تکنولوژی و ایجاد تکنولوژی کوتر برروی بلید شیور وکاهش خونریزی بیمار از مهم ترین جنبه های نو آوری این طرح است .

مصطفی رحیمی حسن پور خاطرنشان کرد : بومی سازی دانش تولید این ابزار ضمن کاهش وابستگی کشور ، گام بزرگی در جهت همگام کردن کشور با دانش روز دنیا در زمینه جراحی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 4500 عمل آرتوروسکوپی در کشور انجام می شود افزود : تولید انبوه و دسترسی آسان بیمارستان ها به این محصول می تواند باعث کاهش میانگین مصرف مجدد این وسیله یکبار مصرف و در نتیجه بهبود بهداشت و نزدیک شدن به استاندارد های بین المللی شود.

مدیرعامل شرکت ارسک یکتا تجهیز اضافه کرد : تولید این وسیله در داخل ضمن اشتغال زایی برای قشر فارغ التحصیل و متخصص می تواند نیاز کشور را به واردات این محصول مرتفع سازد و تولید را از انحصار چند کشور خاص خارج کند.

لازم به ذکر است از مشخصه های فنی دستگاه بلید شیور می توان به غیر الکتریکی و کاملا مکانیکی ، تشکیل یافته از قطعات پلاستیکی - فلزی و یکبار مصرف بودن اشاره کرد .

انتهای پیام//م.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.