سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

باید به دنبال ایجاد تحولات بنیادین در آموزش و پرورش باشیم

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدیران مدارس ما مرکز ثقل تعلیم و تربیت کشور ما هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا کاظمی در جلسه با مدیران مدارس میان جلگه افزود: مدیران مدارس علیرغم تمام مشکلات مالی و‌ غیرمالی که با آن روبرو هستیم باتمام توان در راه رشد این‌ حوزه تلاش می کنند.

وی تعلیم و تربیت را زیربنای توسعه کشور دانست و آموزش و پرورش را نهادی انسان ساز ذکر کرد که کشورهای پیشرفته دنیا سرمایه‌ گذاری عظیمی بر روی این بخش دارند گفت: مدیران مدارس ما مرکز ثقل تعلیم و تربیت کشور ما هستند که علیرغم تمام مشکلات مالی و‌ غیرمالی که با آن روبرو هستیم باتمام توان در راه رشد این‌ حوزه تلاش می کنند و امروز اگر می خواهیم به سمت تحقق اهداف سند تحول بنیادین حرکت کنیم باید ضمن بهره برداری از ظرفیت مدیران مدارس به سمت ارتقا مدیریت آموزشگاهی حرکت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود:خوشحالیم که امروز مدیران این بخش با ایجاد یک همگرایی بین همکاران فرهنگی و سایر ارگان ها زمینه رشد و تعالی تعلیم و تربیت را فراهم کرده اند.

کاظمی باتاکید بر این که امروز رشد و تعالی آموزش و پرورش در شرایط سخت کنونی که با مشکلات عدیده ای از جمله منابع مالی و نیروی انسانی مواجه است مهمترین وظیفه مدیران این حوزه است گفت: دولت تدبیر و امید در شرایطی فعالیت در آموزش و پرورش را تحویل گرفت که سهم این حوزه از بودجه کل کشور در حدود ۹ درصد بود و نسبت به سال ۸۴ پنج درصد کاهش داشت اما باتلاش صورت گرفته در سه سال اخیر امروز در این بخش رشد بیش از دو درصدی داشتیم و امیدوارم با نظر و تلاش نمایندگان در برنامه ششم توسعه بندهایی برای رشد شرایط تعلیم و تربیت در کشور گنجانده شود‌.

وی بابیان این که علیرغم افزایش دو برابری میانگین حقوق فرهنگیان در دولت تدبیر و امید افزایش سطح معیشت و منزلت فرهنگیان را از اصلی ترین مواردی دانست که باید مدنظر تمامی بخش ها قرار گیرد خاطرنشان ساخت: امروز اگر به دنبال رشد کشور هستیم باید به دنبال ایجاد تحولات بنیادین در آموزش و پرورش باشیم و در این میان تاکید بر بهبود شرایط در مقطع آموزش ابتدایی به عنوان یک مقطع ریشه ای بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

مدیر آموزش و پرورش میان جلگه هم در این جلسه بااشاره به برخی از ویژگی ها و خصوصیات تعلیم و تربیت این منطقه اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ پروژه تعلیم و تربیتی در منطقه در حال ساخت است که هفت مورد آن ها آماده بهره برداری ست.

مهرآبادی از افزایش تعداد کلاس های هوشمند منطقه از پنج کلاس در پیش از دولت تدبیر و امید به ۸۵ کلاس در شرایط کنونی افزود: تلاش کردیم با دوری از سیاست زدگی در نظام تعلیم و تربیت میان جلگه با ایجاد یک همدلی و همگرایی با کلیه بخش های مرتبط با آموزش و‌ پرورش شرایطی را برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مردم و دانش آموزان و فرهنگیان فراهم کنیم.

انتهای پیام//ر.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.