سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

تحصیل بیش از 4 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه کرمان

4 هزار و 160 دانش آموز با نیازهای های ویژه در کرمان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ موسی برومند، رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در ۷۰ درصد مدارس استان کرمان حداقل یک کلاس به عنوان کلاس هوشمند ساماندهی شده است.

وی گفت: پیگیر هستیم در مدارسی که نیازمند تخته هوشمند هستند این امکانات را برای استفاده بهینه دانش آموزان تامین کنیم.

برومند با اشاره به فعالیت ۱۱۲ مرکز آموزش استثنایی در سطح استان کرمان افزود : در حال حاضر چهار هزار و ۱۶۰ دانش آموز استثنایی در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۴۰۰ نفر در مدارس عادی، سه هزار و ۶۷۲ نفر در مدارس استثنایی در قالب هفت گروه کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم در حال تحصیل هستند..

برومند با اشاره به این که در سال تحصیلی جاری تبلت جایگزین کتاب های درشت خط برای دانش آموزان کم بینا می شود، افزود: پیگیری ها در این خصوص در حال انجام است.

وی در خصوص سرویس مدارس نیز گفت: در گذشته تنها ۳۰ درصد هزینه های رفت و آمد دانش آموزان را دولت متقبل می شد در حالی که در دولت تدبیر و امید ۸۰ درصد این هزینه ها بر عهده سازمان استثنایی کشور است.

برومند یادآور شد: حال حاضر دو هزار و ۲۱۵ نفر دبیر، ۹۲۶ نفر آموزگار و ۴۶ نفر در بخش توانبخشی فعالیت می کنند که در بخش توانبخشی با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت بدو ورود به مدارس افزود: هدف از اجرای این طرح، شناسایی کودکانی است که دچار مشکل هستند که برای این دانش آموزان برنامه های خاصی در نظر گرفته شده است که آمادگی لازم برای ورود به مدرسه در آنها ایجاد شود.

برومند خاطر نشان کرد: این طرح در ۱۷ شهرستان اجرا شد و ۱۵ هزار دانش آموز در دوره پیش دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.