سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

نخاله های ساختمانی متهم اصلی شیوع سالک در اهواز

استاندار خوزستان پخش نخاله های ساختمانی را عامل اصلی شیوع بیماری سالک در اهواز برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اظهار داشت  : نخاله های بسیار زیادی بدون برنامه و حساب و کتاب در اهواز پخش می شود و متاسفانه شاهد شیوع بیماری سالک هستیم که عامل اصلی آن نخاله های ساختمانی است. متاسفانه این بیماری در صورت بهبود نیز آثار آن بر بدن افراد باقی می ماند و اثر روحی و روانی نیز به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت نخاله های ساختمانی در اهواز وحشتناک است، تصریح کرد: این یک زنگ خطر است و این وضعیت زیبنده اهواز نیست. در این خصوص نیاز است که یک برنامه مدون بین بخشی مشخص و ارایه شود تا به سمت شهری سالم تر پیش برویم و این امر بسیار ضرورت دارد.

بیماری سالک یک بیماری پوستی مشترک بین انسان و حیوان از جمله جوندگان است که از طریق نیش یک پشه آلوده به انگل به نام پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود. علائم سالک خود را به صورت زخم در مناطق باز و بدون پوشش بدن مانند صورت، دست و پا نشان می دهند.

کارشناسان می گویند بی توجهی و عدم جمع آوری اصولی و بهداشتی زباله های شهر و وجود نخاله های ساختمانی حاصل از ساخت و سازها، وجود سگ های ولگرد در نقاط مختلف شهری و روستایی و وجود جانوران موذی به عنوان میزبان سالک، باعث جولان این مهمان ناخوانده و زمینه افزایش بیماری سالک را فراهم می کند.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.