سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد،

ثبت‌نام 15 هزار نفر در طرح "جهاد خدمت"

رئیس کیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد از ثبت نام 15 هزار نفر از شهروندان مشهدی در سایت "جهاد خدمت" جهت خدمت رسانی به زائران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، غلامحسین صاحبی گفت: امسال توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد سایت جهاد خدمت طراحی شده تا شهروندان مشهدی بر اساس شغلی که دارند به زائران خدمات‌رسانی کنند که تاکنون 15هزار نفر در این سایت ثبت‌نام کردند که امیدواریم این گفتمان‌سازی با سرعت پیش رود.
 رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد در برنامه زنده تلویزیونی "گفتگو" که با موضوع اقدامات ویژه مدیریت شهری در اربعین حسینی و دهه آخر صفر از سیمای خراسان رضوی پخش شد، در ارتباط با بودجه این ایام اظهار کرد: در شورای شهر مشهد ردیف بودجه مشخصی در ارتباط با دهه پایانی صفر نداریم و شهرداری مشهد در کارگروه ستاد استقبال از زائر استانداری خراسان رضوی وظایف خود را انجام می‌دهد.
وی افزود: برای این دهه از همان بودجه جاری برای رفت و روب و جمع‌آوری زباله استفاده می‌شود فقط در این ایام همچون ایام نوروز حجم کار و تعداد نیرو افزایش می‌یابد و شهرداری‌های دیگر مناطق شهری نیروهای خود را به مناطق حضور زائر همچون ثامن و منطقه 7 اعزام می‌کنند.
صاحبی در ارتباط با نظارت شورای شهر در موضوع اعزام نیرو برای اربعین حسینی گفت: در سال گذشته برای اولین بار با مصوبه شورای شهر و اقدام ارزشمند شهرداری مشهد اعزام نیرو برای اربعین به کشور عراق انجام شد که یکی از دغدغه‌ها این بود که مشهد با مشکلی در دهه پایانی ماه صفر مواجه نشود اما خوشبختانه شهرداری مشهد عملکرد بسیار بهتری حتی نسبت به سال گذشته برای استقبال زائران داشت و هیچ خلا در این راستا احساس نشد از طرفی با زمان‌بندی خوبی که انجام شد نیروهای اعزامی به عتبات قبل از روز شهادت امام رضا (ع) وارد شهر مشهد شدند.
عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: راه‌پیمایی اربعین حسینی قدرت نرم جهان تشیع را به رخ جهانیان می‌کشد و سال گذشته حدود 300 هزار نفر از شهروندان مشهدی نیز در این راه‌پیمایی حضور داشتند و با توجه به اینکه کشور عراق آمادگی پذیرایی از این تجمع میلیونی را ندارد ما وظیفه داریم خدمات‌رسانی خود را در این کشور نیز توسعه دهیم.
وی در ارتباط با استفاده تشکل‌های مردمی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسین عنوان کرد: در سال گذشته کمیسیون خدمات شهری و محیطی زیست شورای شهر مشهد تصویب کرد که 500 تا 600 نفر از پاکبانان که در طی 12 ماه برای تمیزی و نظافت شهر زحمت می‌کشند و با توجه به اینکه قشری زحمتکش و ضعیف جامعه هستند به عتبات اعزام شوند تا فرصت زیارت نیز دست یابند.
وی ادامه داد: امسال نیز علاوه بر حضور پاکبانان تشکل‌های مردمی در مواکب شهرداری مشهد در نجف، کربلا و کاظمین حضور دارند و در واقع کارهای ساختاری و اداری آن توسط شهرداری مشهد انجام شده و اداره آن با تشکل‌های مردمی است.
عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با استقبال از زائران پیاده حرم مطهر رضوی بیان کرد: امسال توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد سایت جهاد خدمت طراحی شده تا شهروندان مشهدی بر اساس شغلی که دارند به زائران خدمات‌رسانی کنند. تاکنون 15 هزار نفر در این سایت ثبت‌نام کردند که امیدواریم این گفتمان‌سازی با سرعت پیش رود.
وی در ارتباط با حجم کارها در دهه پایانی صفر در شهر مشهد نیز گفت: در دهه پایانی صفر و ایام نوروز حجم کار و نیرو افزایش می‌یابد به‌گونه‌ای که برای مثال در روزهای عادی در شهر مشهد 1700 تن زباله جمع‌آوری می‌شود اما در این ایام تا 2500 تن می‌رسد که این نشان از افزایش حجم فعالیت مدیریت شهری مشهد است.
صاحبی در مورد اسکان زائران اظهار کرد: بر اساس نظر ستاد زائر استانداری وظیفه اسکان بر عهده آموزش و پرورش است اما در صورت نیاز شهرداری مشهد مکان‌هایی برای اسکان زائران در نظر گرفته است.
رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد در مورد ساماندهی پرده‌های هیئات مذهبی در شهر مشهد تصریح کرد: طرح جامع تبلیغات شهری در دستور کار شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفته که با این طرح این پرده‌ها و تابلوهای تبلیغاتی نیز ساماندهی می‌شوند.
انتهای پیام//ح.م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.