سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد،

آماده‌ سازی شهر برای پذیرایی از زائران و شهروندان مشهدی

دبیر ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از آماده‌سازی شهر برای پذیرایی از زائران و شهروندان مشهدی همزمان با ایام دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حمیدرضا باقری در برنامه زنده تلویزیونی "گفتگو" که با موضوع اقدامات ویژه مدیریت شهری در اربعین حسینی و دهه آخر صفر انجام شد در ارتباط با بودجه این دهه اظهار کرد: در بودجه سالانه معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد با توجه به اینکه مناسبت‌های همچون دهه پایانی صفر و عید نوروز وجود دارد برای برنامه‌ریزی بهتر پیش‌بینی لازم انجام می‌شود.
وی افزود: برای دهه پایانی صفر جلسات در سطح استان و شهرستان با ریاست استاندار و فرماندار داریم که کارگروه‌های مختلفی در این ستادها شکل گرفته که شهرداری مشهد نیز خدمات خود را به زائران در این راستا ارائه می‌دهد.
باقری بیان کرد: برای دهه پایانی ماه صفر باید شهر را از نظر زیرساختی آماده پذیرایی از زائران و شهروندان مشهدی کنیم بر همین اساس در این دهه تمام حفاری‌های شرکت‌های خدماتی در اطراف حرم مطهر رضوی و مسیرهای ورودی زائران پیاده لغو می‌شود.
دبیر ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: در بین زائران پیاده نیز برای نظافت بیشتر، 3.5 تن کیسه زباله توزیع می‌شود و همچنین برای تأمین آب شرب و غیرشرب در ایستگاه‌ها و مواکب شهرداری برنامه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه پارکینگ با ظرفیت 5100 خودرو در اطراف حرم مطهر در نظر گرفته شده، ادامه داد: 110 چشمه سرویس بهداشتی نیز برای دهه پایانی صفر در مناطق محل عبور زائران در نظر گرفته شده همچنین در داخل شهر همه بوستان‌ها، میادین، آب‌نماها و وسایل ایاب و ذهاب زائران را آماده‌سازی کرده‌ایم و در تمام مبادی ورودی حرم مطهر رضوی در این دهه خودروی آتش‌نشانی برای حوادث احتمالی مستقر خواهد بود که در امسال آتش‌نشانان افتخاری نیز به ما کمک خواهند کرد.
باقری در ارتباط با ساماندهی پرده‌های هیئات مذهبی اظهار کرد: وضعیت فعلی را در شأن شهر مشهد نمی‌دانیم و در سال گذشته و امسال برای ساماندهی این پرده‌ها جلساتی با دبیر شئونات فرهنگی استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی برگزار کردیم که متأسفانه نتوانستیم به دستورالعمل واحدی برسیم.
وی اضافه کرد: امیدواریم در این دهه به یک نتیجه واحدی برسیم و حتی شهرداری مشهد نیز آماده انجام زیرساخت‌های لازم برای این موضوع است تا شاهد ساماندهی در نصب این پرده‌ها در سطح شهر باشیم.
دبیر ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: برای ورود زائران پیاده 5 مسیر مشخص شده که تمهیدات لازم برای آن نیز پیش‌بینی شده و نیروهای ویژه در این مسیرها مستقر می‌شوند و سعی ما بر این بوده تا ایستگاه‌های صلواتی در مسیرهای زائران منتهی به حرم مطهر مستقر شوند.
باقری یادآور شد: شهروندان می‌توانند در طرح جهاد خدمت به زائران پیاده در حد توان خود خدمات‌رسانی کنند که برای این مهم می‌توانند با ارسال عدد 8 به 1000188 و یا در سایت مربوطه ثبت‌نام کنند.
انتهای پیام//ح.م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.