سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان

افزایش مهارت نیروی انسانی ساکن در بافت‌های فرسوده

در هفت ماهه نخست امسال هزارو 501 نفر از افرادی که در بافت های فرسوده و سکونت گاه‌های غیر رسمی سیستان و بلوچستان زندگی می کنند، مهارت های فنی و حرفه ای را فراگرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمد جهانتیغی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: طرح آموزشی 220هزار و 12نفرساعت با هدف توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی ساکن در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی استان اجرا شد.

وی افزود: از مجموع آموزشهای ارائه شده در سکونتگاه های غیر رسمی 30 هزار و 644 نفر - ساعت در قالب 194 نفر در بخش برادران و 189هزار و 368 نفر - ساعت در قالب هزار و 307 نفر در بخش خواهران به متقاضیان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک در سیستان و بلوچستان تعداد 38 کارگاه آموزشی در بخش سکونتگاه های غیر رسمی فعالیت دارند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ساکنان سکونتگاه های غیر رسمی بیان کرد: آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در مناطق فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی موجب ارتقای اقتصاد و کمتر شدن آسیب های احتمالی به افرادساکن در این مناطق می شود.

جهانتیغی اظهار داشت: حاشیه نشینی یکی از بزرگ ترین چالش های کشورهای در حال توسعه است چرا که طیف گسترده ای از جمعیت روستایی بدون هیچ مهارتی برای یافتن شغل و زندگی بهتر به شهرها مهاجرت می کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.