سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنبه دراماتیك داستان و مستندات تاریخی را تلفیق كردم

نویسنده كتاب «وقتی از خواب بیدار شدم» گفت: تلاشم این بود بار داستانی كتاب به شكلی باشد كه مخاطب كودك و نوجوان جذب آن شود.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ كاوه بهمن نویسنده كتاب «وقتی از خواب بیدار شدم» با بیان این كه این اثر را به سفارش دفتر ادبیات كودك و نوجوان حوزه هنری به نگارش در آورده است، اظهار كرد: آثاری كه بنا بر سفارش نهاد و سازمانی نوشته می‌شود دچار ضعف‌های است. از جمله این كه زمان كافی برای نویسنده در نظر گرفته نمی‌شود و همین امر باعث می‌شود كه اثر آن طور كه نویسنده می‌خواهد به دست نیاید.
 
وی افزود: البته تلاش كردم در نگارش كتاب «وقتی از خواب بیدار شدم» اثری قابل قبول ارائه كنم. اما كتابی نیست كه بتوانم آن را به عنوان كارنامه كاری خود ارائه كنم. برای آن كه موضوعی در ذهن نویسنده درونی و بعد تبدیل به اثر ادبی شود، باید سال های سال با آن زندگی كرده باشد و به سراغ موضوع برود.
 
بهمن با تاكید بر این كه موضوعاتی همچون انقلاب اسلامی نیز باید در آثار داستانی تبیین و تشریح شود، عنوان كرد: این گونه موضوعات تاریخی نیز لازم است نوشته شوند و مخاطب نوجوان نیز باید به دنبال این گونه آثار باشد تا بیش از پیش با گذشته خود ارتباط برقرار كند و خود را بهتر بشناسد. اما برای خود نویسنده ممكن است این دست آثار كارنامه تحسین برانگیزی محسوب نشود.
 
نویسنده كتاب «وقتی از خواب بیدار شدم» اظهار داشت: تلاشم این بود بار داستانی كتاب به شكلی باشد كه مخاطب كودك و نوجوان جذب آن شود و تعلیقی در اثر وجود داشته باشد كه مخاطب را وادار به پیگیری و خوانش اثر كند. به جنبه دراماتیك اثر نیز در كنار حفظ و ارائه مستندات تاریخی توجه داشتم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.