سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی عبدالله صالح: طرح ولد شیخ مبنای خوبی برای گفتگوهاست

رئیس جمهور پیشین یمن اعلام کرد طرح ولد شیخ در کل مبنای خوبی برای گفتگو میان طرف‌های درگیر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری النشره، علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن، موضع حزب خودش را در خصوص ابتکار عمل اسماعیل ولد شیخ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، برای حل بحران این کشور اعلام کرد و گفت: آنچه در طرح پیشنهادی جان کری، وزیر خارجه آمریکا، وجود دارد که برخی کشورها بر سر آن به توافق رسیدند و همچنین طرحی که سازمان ملل از طرق فرستاده‌اش مطرح کرد، در کل مبنای خوبی برای گفتگوها در یمن هستند.

وی افزود: باید این ابتکار عمل تمام جوانب مرتبط با  توقف دشمنی‌ها و عملیات‌های نظامی عربستان سعودی و توقف یافتن حمایت‌های مالی از گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف یمن را کاملا در برگیرد.

رئیس جمهور پیشین یمن عربستان را متهم به حمایت از عناصر تروریستی کرد که به کشتار، تخریب، برهم زدن امنیت و ثبات و انجام عملیات‌های تروریستی در مهمترین منطقه جهان در باب‌المندب و باب‌الحمر دست می‌زنند و به دنبال کارشکنی در مسیر دریانوردی بین‌المللی در این مناطق هستند.

وی افزود: وظیفه اخلاقی و مسئولیت قانونی ایجاب می‌کند که ابرقدرتها فشار خود را بر عربستان سعودی برای متوقف کردن جنگ و کشاندن این کشور به میز گفتگوهای مستقیم یمنی-سعودی افزایش دهند.

علی عبدالله صالح در خصوص گفتگوهای مستقیم یمنی-سعودی گفت: در این گفتگوها مسائل و دلایل جنگ علیه یمن، پایان دادن به مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای سلطه و قیمومیت بر مردم یمن بررسی می‌شود تا در پایان به راهبردی برای از بین بردن انواع تنش در روابط دوجانبه دست یافته و تعهدات و مسئولیات مرتبط با تحریم‌ها مشخص و ویرانی‌های ناشی از جنگ بازسازی شود.

در همین حال، دومین جلسهمشورتی میان هیئت گفتگو کننده انصار الله و حزب علی عبدالله صالح با ولد شیخ،که روز گذشته برگزار شد، در خصوص طرح پیشنهادی سازمان ملل بدون نتیجه در صنعاء به پایان رسید. 

عبدالملک مخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن، از طرح صلح ولد شیخ انتقاد کرد و آن را بی فایده دانست.

 وی در حاشیه نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده اعلام کرد: طرح ولد شیخ نه تنها نمی‌تواند صلحی به ارمغان بیاورد؛ بلکه درگیری‌ها و کشتارهای داخلی را افزایش می‌دهد.

نخست وزیر دولت مستعفی یمن مدعی شد: هر راه‌حلی که اقدامات انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح در آن تایید شده باشد، هرگز پیروز نمی‌شود و به هیچ وجه مقبول نیست.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.